Med kærlighedsapp’en Tinder kan man i løbet af ganske kort tid swipe sig igennem et rigt udvalg af potentielle soulmates, indtil den helt rigtige dukker op.

Nu har PR-bureauet Holm Kommunikation skræddersyet en lignende app til årets Folkemøde på Bornholm, hvor tusindvis af journalister, politikere, NGO’er og lobbyister stimler sammen som sild.

Og traditionen tro vil deltagerne bruge begivenheden til at skabe kontakter og netværk, så app’en skal netop gøre det nemmere for dem at finde det helt rigtige match.

Appen hedder Mingla og fungerer som Tinder. Så man opretter en profil og kan herefter swipe til højre eller venstre alt efter, om man vil mødes med personerne eller ej.

Er der et match, kan parterne aftale at mødes i den virkelige verden. 

- Mingla er for organisationerne og erhvervslivet, hvad Tinder er for dating-livet, nemlig et effektivt værktøj, der giver brugerne mulighed for at møde relevante personer på en nem og overskuelig måde, lyder det fra Mads Keilberg Johansen, digital chef i Holm Kommunikation, i en pressemeddelelse.

Stort potentiale?

Holm Kommunikation lancerer Mingla i samarbejde med det svenske kommunikationsbureau Millton Labs, der sidste år testede appen under Almedalsugen, der er den svenske pendant og inspirationskilde til Folkemødet på Bornholm.

App'en blev en stor succes, og flere end 4.000 oprettede en profil under eventen, hvilket resulterede i over 30.000 matches og over to millioner swipes.

Holm Kommunikation håber på samme succes på Bornholm i næste uge.

- Mange professionelle Folkemøde-deltagere vil gerne bruge ugen på Bornholm til at udvide deres netværk. Men det kan være svært at planlægge de mange aftaler hjemmefra, så vi tror på, at Mingla kan gøre det nemmere at skabe kontakter, både digitalt og i den virkelige verden, slutter Mads Keilberg Johansen.

Du kan selv tjekke Mingla (der er gratis) ud i App Store og Google Play. Dansk Markedsføring er i øvrigt til stede ved Folkemødet i næste uge som vært for en spændende paneldebat.