Onsdag 30. juli 2014

Coke raser over SodaStream

27. jun 12 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
1

En global kampagne for genkomsten af 70’ernes sodavandsmaskine bygger på figurerne i den nye Ice Age-film, der har premiere i morgen. Men en miljørelateret sidekampagne fra SodaStream har hidset gemytterne gevaldigt op hos Coca-Cola.

Når den nyeste Ice Age film ”Ice Age 4 – på gyngende grund” får premiere i morgen torsdag, er det kulminationen på et tæt samarbejde mellem filmselskabet 20th Century Fox og den kommercielle partner SodaStream.

Samarbejdet byder blandt andet på produkter baseret på scener og figurer fra filmen samt et reklamespot, hvor blandt andet det uheldige egern Scrat og dovendyret Sid optræder.

Og det er faktisk første gang, at 20th Century Fox selv producerer et kommercielt spot (se spottet nederst i artiklen), hvor deres animationsfigurer indgår aktivt, så allerede her har samarbejdet skrevet et lille stykke reklamehistorie.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.