Vi bør være stolte af, at København rummer en af de store pride-festivals. Danmark er i det hele taget et af de få lande, hvor bøsser og lesbiske relativt sikkert kan udtrykke sig.

Det er grundidéen i Publicis-kommunikationen for Copenhagen Pride, der har prydet en buslangside i hovedstaden, hvor dørene på bussen udtrykte det ”skab”, som mange LGBTQ’ere er gået ind i og sprunget ud af.

– Hos Copenhagen Pride er vi altid glade for at få positive LGBTQ-budskaber synliggjort i det offentlige rum, og derfor er vi da også stolte over at kunne sende denne bus på gaden, siger Thomas Rasmussen, kommunikationschef hos Copenhagen Pride.

– I forbindelse med bussens design, har vi valgt at tage udgangspunkt i farverne fra det officielle transflag, hvilket er med til at gøre bussen endnu mere opsigtsvækkende.

– Jeg er meget stolt over, at vi kan være med til at skabe opmærksomhed omkring Copenhagen Pride Week, da diversitet er en af de vigtigste værdier i Publicis Media Worldwide, siger Stine Halberg, CEO i Publicis Media Danmark.

– Busmediet er et effektivt medie til at skabe opmærksomhed, og vi glæder os til at se københavnerne ”komme ud” af skabet.

Danmarks mest synlige outdoor-reklameflade

Denne buslangside er den 9. kampagne i konkurrencen Out of Home Media Challenge, skabt af Danmarks næststørste outdoor-udbyder Out of Home Media.

Henrik Sørensen, adm. direktør hos Out of Home Media, mener, at det er meget positivt, at busmediet anvendes til at sætte fokus på en så vigtig problemstilling som tolerance i forhold til LGBTQ-gruppen og gruppens rettigheder.

– Medievalget, effekten og opmærksomheden i gadebilledet samt budskabet er på genial vis kombineret via en integration af dørene i illustrationen i forhold til budskabet om at ”komme ud af skabet”.

– En optimal anvendelse af Danmarks største og mest synlige outdoor-reklameflade til gavn for en aktuel og vigtig problemstilling, slutter Henrik Sørensen.

Publicis-kampagnen for Copenhagen Pride indgår i den samlede konkurrence, der bedømmes under årets Rambuk-show, hvor juryen vælger den bedste indsendelse blandt de ni indstillede.

Læs mere om Mediedagen og årets Rambuk, der i år afholdes i Vega, her.