Dagrofa-koncernen, der herhjemme omsætter for godt 20 mia. kroner årligt via bl.a. dagligvarekæderne MENY og KIWI og Dagrofa Logistik, går 2. april i luften med en ny taktisk kampagne.

Omdrejningspunktet i salgsaktiviteten, der har fået kampagne-navnet ”Sjov På Tur”, er samlemærker, der udleveres til kunderne, når de køber dagligvarer i en MENY-, KIWI-, SPAR- eller Min Købmand-butik.

- For første gang i Danmark præsenteres forbrugerne for en samlekampagne, hvor de kan opnå rabat på entrébilletter til populære forlystelser, når de handler dagligvarer, siger Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Dagrofas købmandshus.

- Kampagnen sætter familietid i centrum og betyder, at vi kan give hele familien en anderledes indkøbsoplevelse, når de handler i vores butikker, fortsætter han.

Kan samle familien

I kampagnen - der er udviklet inhouse - får kunderne en ”Sjov På Tur”-rabatkupon på 25 kroner, hver gang de handler for minimum 100 kroner.

Rabatterne omfatter forlystelser som Bakken, Nordisk Film biografer, Den Blå Planet, Fårup Sommerland, Kattegatcentret og BonBon-land. Rabatten varierer for de forskellige forlystelser, og man kan få op til 60 procent rabat pr. forlystelse.

- Vi havde succes i efteråret med en samlekort-kampagne, som vi kørte i samarbejde Disney og Disney/Pixar, fortæller Christian Higraff, der mener, at samlemærkerne går sin sejrsgang herhjemme, fordi det kan samle familierne om noget meget håndgribeligt.

Ud over rabatkuponerne på 25 kroner for hver gang, man handler for over 100 kroner, så har Dagrofa også indgået samarbejder med en stribe af deres varemærkeleverandører, som kan give ekstra samlemærker i kampagneperioden.

- Vi har eksempelvis et samarbejde med Arla i forbindelse med ”Sjov på Tur”, som bliver annonceret i vores tilbudsaviser og i butikkerne, siger Christian Higraff.

Hollandsk inspiration

Samlemærke-kampagnen er inspireret af en hollandsk retailer, der har kørt et lignende koncept i seks år.

- Dernede har kampagnen haft så stor succes, at forlystelser i en lind strøm har bedt om at blive en del af samarbejdet, siger Christian Higraff.

Rabatkuponerne fra ”Sjov på Tur” skal indløses på det tilknyttede kampagnesite, som åbner samtidig med kampagnestart den 2. april 2016.

Kampagnen løber indtil den 10. juni 2016, men rabatkuponerne kan indløses hele 2016, eller så længe forlystelserne har åbent.

Disse samarbejdspartnere er med i ”Sjov på Tur”:

  • Nordisk Film
  • Bakken
  • Den Blå Planet
  • Cirkus Arena
  • Fårup Sommerland
  • Universe
  • BonBon-Land
  • Randers Regnskov
  • Tivoli Friheden
  • Jesperhus
  • Odense ZOO
  • Urban Ranger Camp
  • Sommerland Sjælland
  • Knuthenborg Safaripark
  • Kattegatcentret
  • Vikingeskibsmuseet
  • Blocs & Walls
  • Guldborgsund Zoo og Botanisk Have
  • Egeskov
  • Danmarks Fugle Zoo
  • Fjord & Bælt
  • Naturama
  • Odsherred Zoo Rescue
  • AQUA