Søndag 23. november 2014

Dansk firma gav global genlyd

05. nov 12 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

Det danske høretelefonsfirma AIAIAI skabte fornylig opmærksomhed i Londons gader med en specialbygget taxa, som lavede byens lyde om til musik. Stuntet har siden skabt massiv international medieomtale.

Det danske lyd-firma AIAIAI fik en del international opmærksomhed, da deres produkter blev indlemmet i sortimentet hos Best Buy - og i selveste Apples forretninger. Og nu er det lille københavnske firma igen havnet i verdenspressens spalter.

Denne gang på grund af en kampagne for lyttebøf-modellen Capital. Og i særdeleshed for et meget ukonventionelt samarbejde med den japanske lydkunstner Yuri Suzuki - et ambitiøst lydprojekt, som ganske bogstaveligt skulle leve op til kampagnens løfte om at ”make the city sound better”.

Omdrejningspunktet for projektet var en ”Sound Taxi” - en ombygget udgave af den ikoniske, britiske black cab - udstyret med en mikrofon på taget, der registrerede og opfangede den omgivende støj, mens den kørte gennem gaderne i London.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.