Gobsmack Productions, der er stiftet af Robert Boisen & Likeminded, har igennem længere tid markeret sig med selvstændigt arbejde for en række bureauer og direkte kunder, herunder Unibet, Repeat Fitness og Copenhagen Fur.

Nu kan Gobsmack så føje endnu et bureau-samarbejde, og ikke mindst et spændende filmprojekt, til rullen. Denne gang en brandfilm, der portrætterer den danske rapper Kesi og den norske hiphop-danser og skuespiller Cengiz Al, der er kendt fra den norske serie Skam.

Portrættet er lavet for Puma Nordics under strategisk ledelse af sportsbrandets nye bureau, Forest Communication.

Om samarbejdet med Gobsmack Productions fortæller Stephanie Tvermoes, der er grundlægger og partner i Forest Communication:

- Vi var igennem en pitch-runde, men der var fra start ingen tvivl om, hvem der skulle løse opgaven, siger hun. 

- Stefan Pflug (fra Gobsmack, red.) havde en stærk vilje til projektet og samtidig en fantastisk forståelse for både Puma som brand, de to ambassadører, som skulle portrætteres, samt et indgående kendskab til målgruppen.

- Gobsmacks overordnede idé og det narrative perspektiv - samt det team de kunne samle - var overbevisende. Vi er virkelig stolte over at offentliggøre det endelig resultat, fortsætter Stephanie Tvermoes.

En spændende mulighed

Når det kommer til brandkendskab blandt tøjmærker, så er tyske Puma i eliten, og instruktøren, Stefan Pflug, beskriver da også muligheden for at arbejde med brandet som noget ganske særligt.

- Puma har i min optik gjort sig særlig positivt bemærket i Skandinavien over de senere år, og det er først og fremmest fedt at få lov til at være en del af den rejse. Det helt essentielle for mig har været at levere fortællingen om det værdifællesskab, som Puma har med Oliver og Cengiz. Nemlig deres drive og kærlighed til det, de gør, siger han.

Stefan Pflug mener selv, at de ærlige fortællinger er vejen frem, hvis man ønsker at nå et publikum i de yngre målgrupper.

- De autentiske fortællinger med rigtige mennesker ræsonnerer særligt hos generation Z og X, der har et veludviklet bullshit-filter. Selvfølgelig skal det se lækkert og dynamisk ud i lifestyle-kategorien, men det er absolut ikke nok. Man bliver nødt til at have noget på hjerte, slutter han.

Se filmen her efterfulgt af credits:

Credits:

  • Client: Puma Nordic
  • Agency: Forest Communication
  • Director: Stefan Pflug
  • Director of Photography: Jacob Møller
  • Stil photography: Emil Monty Freddie & Samy Khabthani
  • Agency producer: Stephanie Tvermoes
  • Production assistant: Liva Lisner
  • Editor: Anders Jon
  • Colorist: Lasse Marcussen, Cameo
  • Original score by Kesi.
  • Sound design: Bjørn Vidø
  • Cast: Oliver 'Kesi' & Cengiz Al
  • Production Company: Gobsmack Productions