Så er Danish Digital Awards (DDA) i luften med årets shortliste, der omfatter hele 129 cases ud de 351 indsendte.  
 
- Kombinationen af færre kategorier, flere indsendelser til hver kategori og en generel høj bedømmelse af de indsendte arbejder efter det nye pointsystem, medfører i år, at vi har flere på shortlisten, lyder det fra juryformand Kim Jong Andersen i en pressemeddelelse. 
 
- Det er glædeligt, for det er udtryk for, at bundniveauet er hævet, samtidig med at toppen er lige så meget i verdensklasse, som den plejer, fortsætter han. 
 
Det bliver bedre år for år
 
Hos DDA's arrangør, Dansk Annoncørforening (DA), er direktør Torben Rønler godt tilfreds. 
 
- Det er en sand fornøjelse at være vidne til, hvordan de digitale indsatser bare bliver bedre og bedre år for år. Vi er i DA stolte over, at vi er med til at synliggøre og fremme den rivende udvikling i DDA, som vores medlemmer er inde i, når vi taler digitalisering, siger han. 
 
Du kan se toplisten for annoncører og bureauer herunder efterfulgt af et link til shortlisten.
 
Vinderne kåres ved awardshowet, der i år afholdes i TAP1 den 19. april. Der åbnes for billetsalg den 16. marts. 
 
Flest shortlister hos annoncørerne: 
 
  • Kræftens Bekæmpelse / TrygFonden, 11 
  • Telia, 7 
  • TV 2, 5 
  • BroBizz , 4 
  • Codan, 4 
  • EDC-gruppen, 4 
  • Fleggaard, 4 
  • Rådet for Sikker Trafik, 4 
  • Visit Faroe Islands & Atlantic Airways, 4 
  • Volkswagen Danmark, 4 
 
Flest shortlister hos bureauerne: 
 
  • &Co, 17 
  • THINK, 11 
  • Robert/Boisen & Like-minded, 10 
  • Advice, 6 
  • Mindshare, 6
  • Shape, 6 
  • Loft 37 / 1st Web / Adform, 4 
  • Magnetix , 4 
  • Mensch & Sansir, 4 
  • Molamil, 4 
  • UncleGrey, 4 

Se hele shortlisten her