Danmarks største bryggeri, Carlsberg, kan snart fejre 170 års fødselsdag, og i den forbindelse har reklamebureauet Yellow skruet en global kampagne, der bl.a. omfatter en visuel drone-rundtur hos Carlsberg i Valby, sammen.

Derudover markeres 170 årsdagen med en række events i uge 34, heriblandt ølsmagninger, talks, udstillinger og en stor gadefest i Carlsberg Byen i København.

- Carlsberg vil gerne markere vores 170 års jubilæum med en hyldest til alt det, der kommer fra det gode øl, som vi har brygget til danskerne siden 1847. De autentiske fortællinger begynder i et online droneunivers med adgang til alt fra den gamle bryggeri i Valby over Glyptoteket til Carlsbergs betydning for Ph-skalaen og andre videnskabelige landvindinger, lyder det fra Jeppe Boel, Marketing Manager, Carlsberg Danmark, i en pressemeddelelse.

Han mener – næppe overraskende – at Carlsberg har haft en stor betydning for ølbrygningen i Danmark og resten af verden.

Det visuelle droneunivers er en hyldest til alt det, der kommer fra øl, og som Carlsberg har bidraget med igennem tiden, lyder det i presseskrivet.

I universet flyver to droner igennem Carlsbergs gamle bryggeri og hestestalden i Valby, igennem Ny Carlsberg Glyptotekets samlinger, forbi Den Lille Havfrue på Langelinie, som Carl Jacobsen donerede, og op til Frederiksborg Slot, som J.C. Jacobsen genopbyggede.

Derudover benyttes anledningen til at lancere et grafisk univers, der pryder dåser, flasker m.v. samt en lang række digitale løsninger på Facebook, Instagram og andre digitale platforme, på de fleste af Carlsbergs markeder verden rundt.

Tag selv en tur med dronen her.