- Jeg har en drøm om at vinde Grand Prix-prisen "Best inhouse Marketing Team" i Promax (broadcast verdenens svar på Oscar) med mit hold.

Sådan lød svaret fra Jacob Weinreich, marketingchef i mediehuset TV 2, i dette års udgave af The M List på spørgsmålet: ”Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?”.

I går gik drømmen i opfyldelse, da årets Promax-priser blev uddelt til streamingtjenester og broadcastere med aktiviteter i Europa.

- Det er to års målrettet indsats, der forløses på fantastisk vis med denne pris. Det er ikke sket før, at et rent dansk team har opnået den anerkendelse, siger Jacob Weinreich.

- Drømmen har fra start været en Grand Prix, da den favner hele afdelingen og vores fælles udkomme. Vi spiller sammen på et stort hold hver eneste dag. Og ligesom i sportens verden, så har du både dem, der skal skabe idéer, dem der skal lave mål, dem der holder humøret oppe, når det ser svært ud – og dem, der bare slider i forsvaret, uden at der nødvendigvis er samme opmærksomhed på håndværket, fortsætter han.

&Co hædret som årets bureau

Ud af 79 shortlistede broadcastere og streamingtjenester var TV 2 shortlistet hele 19 gange, hvilket betyder, at TV 2 deles med NBCUniversal om at være shortlistet flest gange.

På baggrund af det færdige resultat fik de bedste fire broadcastere/streamingtjenester plads på Grand Prix shortlisten ”Best Inhouse Marketing Team” – og her løb TV 2 altså med sejren.

Udover selve team-prisen var der tre guld- og to sølvpriser til TV 2-kampagnen "Alt det vi deler", guld til kampagnen for ZULU-serien ’SJIT Happens’, guld til TV 2's Tour de France-studie, to sølv til Knæk Cancer-kampagnen samt talentsølv til Kristian Vestergaard.

DR holdt også den danske fane højt med tre priser af guld og én af sølv. På bureaufronten var det endnu en stor aften for de stærke kreative hos &Co, da bureauet - der står bag "Alt det vi deler" - blev ”Agency of the Year”.

Også Nord DDB blev hædres. Det var for bureauets HBO Nordic Spokesperson-kampagne fra sidste år, som vandt sølv i General Programme Image Campaign.

TV 2’s Promax-priser:

Guld:

  • Copywriting: Alt det vi deler
  • Best New Concept: Alt det vi deler
  • Best On Air Ident (inhouse): Alt det vi deler
  • Social Media Campaign (for a programme): ‘Shit Happens’
  • Set Design: Tour de France

Sølv:

  • Best Integrated Campaign (for a channel): Alt det vi deler
  • General Brand Campaign: Alt det vi deler
  • Social Media Campaign (for a channel): Knæk Cancer
  • On Air Consumer tie-in brand/integrated spot: Knæk Cancer med Boozt
  • Best New Talent: Kristian Vestergaard

Du kan se alle Promax vinderne her