Kampen om de unge forsikringskunder er barsk, og nu melder Alm. Brand sig på banen med et nyt og anderledes koncept med titlen Yndlings.

Konceptet fungerer som et abonnement, som man kender det fra for eksempel Netflix, og netop nu ruller første del af en omfattende kampagne for produktet.

Kampagnen er skabt i samarbejde med bureauet Virtue Scandinavia, og det hele starter med kassevis af ”forsikringsbajere” med Messenger-kode, der sælges i fredagsbarer på uddannelsessteder forskellige steder i landet.

- Vi vender det klassiske forsikringsprodukt på hovedet, så det passer til de unges behov. Løsningen er et rent digitalt forsikringsprodukt med en lav månedlig pris på 19 kroner for basisdelen. Så der er brug for en kampagne, der udfordrer den klassiske forsikringskommunikation. Vi er derfor gået sammen med Virtue Scandinavia om at skyde kampagnen i gang med en Forsikringsbajer, som rent fysisk linker til Yndlings.dk, siger marketingchef i Alm. Brand, Pernille Helweg.

Billig og nem at købe

Op mod fire ud af ti unge i aldersgruppen 18-25 år har ingen forsikring, og for Virtue Scandinavia har det været vigtigt at signalere, at det ikke behøver at være dyrt og besværligt at købe en forsikring.

- Vi ved, at målgruppen forbinder forsikring med en lang, bøvlet og dyr købsproces. Så det er helt afgørende for os, at kommunikationen peger på, at Yndlings er noget helt andet – nemlig billig og nem at købe, ligesom en øl, siger Emil Asmussen, creative lead fra Virtue Scandinavia.

På Forsikringsbajerens bag-etiket sidder en Messenger-kode, der tager kunden direkte ind i et oplevelses-flow med en chatbot. Når øllen er købt, er den første måneds basisforsikring allerede betalt.

- På den måde bliver det fysiske produkt, bajeren, og det digitale oprettelses-flow bundet sammen, og brugeren vil opleve en strømlinet proces, der er tilpasset medier, som de unge bruger i forvejen, siger Magnus Breum, der er copywriter hos Virtue Scandinavia.

Yndlings er en langsigtet satsning fra Alm. Brand, og de kommende marketingaktiviteter kommer til at foregå på sociale medier og platforme, som målgruppen allerede er på og bruger aktivt.

Se kampagne-videoen her – credits under filmen.

Credits

Bureau: Virtue Worldwide
Creative Lead: Emil Asmussen
Copywriter: Magnus Breum
Art Director: Sofie Hallas
Designer: Jacob Ziegler
Instruktør: Kristian Boysen
DOP: João Botelho
Produktionsselskab: VICE Productions