Publicis-koncernen fejrer sit 90 års jubilæum ved at udskrive en konkurrence, der yder omfattende økonomisk hjælp til de 90 vindende digitale iværksættere.

– Alle med et digitalt projekt kan være med – studerende, helt nystartede virksomheder eller blot en stærk idé på et stykke papir. Det gælder bare om at melde sig. Målet er at give digitale iværksættere, den støtte de har brug for – enten til at videreudvikle en god idé eller tage et eksisterende projekt til næste niveau, siger Alexander Peitersen, der er CEO hos Reputation, der er Publicis Groupes danske repræsentant.

For at deltage skal man indsende sin projektbeskrivelse via www.publicis90.com inden den 28. februar.

– I sidste ende udvælger en verdensomspændende jury de 90 projekter, som vil modtage markant støtte – ikke bare af økonomisk karakter, men også i form af mentorer fra Publicis Groupe, der rådgiver inden for marketing, kommunikation, ledelse og teknologi, fortsætter Alexander Peitersen, som både er med i juryen og vil fungere som mentor for et udvalgt projekt.

Den økonomiske støtte er minimum 10.000 euro til typisk de-novo projekter, der kun er en ide på et stykke papir. Den maksimale støtte bevæger sig helt op på 500.000 euro, primært til allerede etablerede opstartsvirksomheder.

Iværksætterne bag de 90 projekter vil blive inviteret til at deltage på Viva Technology Paris, der bliver arrangeret af Publicis Groupe og Groupe Les Echos.
– Det er et unikt forum, der samler den digitale verdens mest indflydelsesrige personer med mere end 5.000 opstartsvirksomheder på visitkortene. Her vil de udvalgte 90 projekter blive hyldet ved en speciel ceremoni, slutter Alexander Peitersen.

Fakta om Publicis Groupe

• I 1926 startede Marcel Bleustein-Blanchet et reklamebureau og gav det navnet Publicis

• Bureauet boede i en lille lejlighed på Rue Monmartre i Paris og personalet bestod kun af to mennesker – ham selv og hans sekretær.

• I dag 90 år senere beskæftiger Publicis Groupe 80.000 mennesker verden over og er blandt klodens tre største bureau-kæder.

• Men entreprenør-ånden har altid været en del af kædens DNA, og derfor er indsatsen for at hjælpe iværksættere i Marcel Bleustein-Blanchets ånd.