Den danske energigigant Dong Energy har ikke været vanvittigt populær herhjemme i kølvandet på hele virakken omkring Goldman Sachs køb af en del af forretningen, men det skal en ny kampagne være med til at rette op på.

- Jeg tror, de fleste, der læser aviser, vil være enige i, at der har været meget diskussion om vores kapitaludvidelse og alle mulige andre sager, som ikke handler om, hvad vi har gjort for den grønne omstilling, sagde Jakob Bøss, der er strategi- og kommunikationsdirektør i Dong til dagbladet Børsen i går.

Et af hovedelementerne i kampagnen, ”Gør Danmark Grønnere,” er en 30-sekunders film med speak af skuespiller Nicolas Bro, hvor der slås et slag for at Danmark skal fortsætte bevægelsen væk fra sort til grøn energi.

Ifølge Dagbladet Børsen har filmen været længe undervejs, og der var ikke meget af det oprindelige tilbage, efter direktionen i Dong havde sendt filmen tilbage i klipperummet, men nu er den sluppet løs.

Udviklet inhouse

Ifølge Dong er kampagnen alt overvejende udviklet og produceret internt, men man har trukket på enkelte eksterne samarbejdspartnere.

Det drejer sig om PR- og kommunikationsbureauet Hill & Knowlton, der har rådgivet og stået for design af kampagnesitet

Bearnaise (Rasmus Moltke) har formidlet kontakten til MD Production (Malene Dyhring), der har stået for filmen. Hun etablerede for nylig produktionsselskabet Honeytrap sammen med Simon Bonde.

Bearnaise har desuden rådgivet om design, klipning og speak. 

Du kan se den omtalte kampagnefilm her: