Et teleselskab, der tør at kigge på sig selv med kritiske øjne og gribe til selverkendelse. Hvordan ser det mon ud? Det viser Telia med en ny kampagne, skabt af Hjaltelin Stahl.

Kampagnen - med titlen ”Vi ved godt, du helst vil være fri for os” – er et opgør med branchens ry og ifølge Magnus Olin, der er CMO i Telia Danmark, starten på en rejse, der handler om at sætte kunderne fri.

- Vi må erkende, at vi som branche har været med til at forme både mistillid og prisfokus hos forbrugerne. Det vil vi gøre noget ved, siger han.

Svært marked

Som alle andre teleselskaber kæmper Telia med bl.a. et højt kundechurn på det danske marked – højere end i de øvrige nordiske markeder - og løsningen er, eller har hidtil været, at kæmpe om de flyvske kunder.

Men med den nye kampagne varsler Telia øget fokus på de kunder, der allerede er i butikken – og dem har Telia immervæk en del af. Næsten halvanden million, alene på mobilsiden.

- Vi vil fremover arbejde langt mere målrettet på at gøre os fortjent til vores kunders loyalitet, siger Magnus Olin, som oplyser, at første skridt på vejen er at fjerne dataloftet.

Og netop det er omdrejningspunktet for den første kampagne under den nye kommunikationsstrategi, der skydes i gang i dag, og som i næste uge vil folde sig ud på tværs af medier.

Frihed for alle

Kampagnen er skabt i samarbejde med Hjaltelin Stahl og centrerer sig om indsigten, at vi alle sammen hellere vil være fri - fri for bøvl og begrænsninger, som vi i dag kender teleselskaber for – og ikke mindst fri til at udnytte alle de muligheder, teknologien giver os.

Thomas Martin Hansen, der er Client Service Director hos Hjaltelin Stahl, forklarer om kampagnen:

- Vi har leget med en klassisk friheds-kliché i form af bikeren på vej ud i horisonten – og viser, at frihed nu ikke bør være forbeholdt de få, men de mange. Samtidig introducerer vi en lidt mere udfordrende tone for at understrege, at Telia har ændret fokus og vil strække sig langt for at gøre kunderne glade.

Flere nyheder på vej

Magnus Olin supplerer:

- Det stopper selvfølgelig ikke med Fri Data. Vores analyse viser behov for at fjerne en række forhindringer og begrænsninger, som skridt for skridt vil sætte vores kunder fri. De bliver lanceret over de kommende år.

Den nye strategi lanceres i dag internt blandt alle medarbejder under temaet ”Vi sætter kunderne fri” – og på egne kanaler.

Kampagnen for Fri Data løber over stablen fra på tirsdag med TVC, banner, OOH, Facebook, Instagram, YouTube m.m.

Carat er mediabureau på kampagnen.

Se en af de nye annoncer som PDF under artiklen– og se den nye TV-reklame her, efterfulgt af en 12 sekunders pre-roll, som du faktisk har lyst til at se til ende…

Musikken er "Don't Stop Me Now" med Queen.

Reklamefilm

Pre-roll