Hvordan markedsfører man en metal-festival, hvis målgruppe elsker dødsmetal, djævle-rock og dæmoniske mængder af decibel, affyret fra tre scener med de charmerende navne Helvíti, Hades og Pandæmonium?

Det gør man naturligvis ved at alliere sig med et bryggeri og fremstille en særlig serie af vanvidsdrikken over dem alle - absint. Og vi taler ikke bare absint, men blod-absint.

Bag gimmicken står ud over folkene bag Copenhell det københavnske bryggeri Mikkeller, som i løbet af en uges tid sætter den grusomme drik, der har fået det passende navn Absindssyg, til salg.

- Absint er de skandaløses, kunstnernes og de dumdristiges yndlingsdrik. Det ekstreme kaos, den medfører, gør den for stærk og farlig for almindelige mennesker. Denne absint er lavet til Copenhell 2015 og er en mørk hyldest til de vanvittiges drik, hedder det i en meddelelse fra selskabet, som også oplyser, at drikken er fremstillet med ”en ren blanding af det bedste og det værste”.

Drikken er lavet på en ginbase med en blodig farve - fremstillet med en blanding af Geranium Gin (The World’s Best Gin 2015) og malurt-destilleret Den Klodsede Bjørn Vodka (Gold Winner Berlin Destille 2015).

Gale katte...

- Blandingen har derefter trukket med de klassiske absint-urter anis og fennikel og er tilsat bark af mørk eg, baldrianrod (en urt, der er kendt for at tiltrække gale katte), død kamilleblomst og appelsinskal. Endelig er Absindssyg røget med blodet fra en nordisk ulv, ligesom der er tilføjet blod i voksforseglingen. Alkoholvolumen ligger på 66,6%. Djævlen ligger i detaljen, hedder det i Copenhells meddelelse.

Det er sjette gang Refshaleøen danner rammen om de tre dages helvede på jord - men bestemt ikke første gang, festivalen markedsføres med stor fantasi og humor.

Sidste år sørgede fx tre unge kreative fra reklamebureauet Hjaltelin Stahl - Karl Alexander Veng, Mads Alexander Nielsen og Lasse Elgård Vintersbølle - for at ”begrave” tre af de mere bredt kendte heavyrock-bands, Iron Maiden, Twisted Sister og Anthrax.

Ligesom biludlejeren Lej Et Lig dengang - i samarbejde med TN Reklame - aktiverede sit sponsorat af festivalen med introduktionen af Growl-O-Meteret - en maskine, der registrerer hvor dybt og højt, man kan growle (eller brøle, for de uindviede).

Mere om festivalen her - og føler du dig kaldet til at smage på Absindssyg, skal du være hurtig: Der er fremstillet 180 flasker à 50 cl., og de kan i løbet af en uges tid købes eksklusivt her