OK’s reklamefilm ”Fægtning”, hvor en fægteklub må gå så grueligt meget igennem for at få tingene til at fungere, løb som omtalt med masser af hæder, da The True Award uddelte priser til årets bedste reklamefilm fredag aften.

OK kunne gå fra award-showet med ”De Studerendes Pris”, ”TV 2-prisen” og ”Norstats Publikumspris” i favnen.

- Vi er utroligt stolte over at have modtaget tre priser, som jo alle har det til fælles, at de tager afsæt i, hvad forbrugerne og kunderne bedst kan lide. Det at have kunder, som er en slags ambassadører for ens reklamebudskaber, er vel noget af det højeste, man kan ønske sig ud fra et marketingmæssigt synspunkt, lyder det fra Ole Kjeldgaard, marketingchef i OK.

Anbefalelsesværdig reklame

Han hæfter sig især ved ”Publikumsprisen” og ”TV 2-prisen”. Sidstnævnte er et nyt tiltag ved The True Award, og skal bidrage med forbrugerens vurdering af, hvilken reklamefilm, der har størst effekt.

- Det betyder jo, at vores reklamefilm vurderes til at appellere til mange. Og her er det værd at bemærke, at TV 2 har analyseret en lang række reklamefilm blandt et panel af forbrugere i tv-kanalens vidensbank, siger Ole Kjeldgaard.

- I testen scorede OK højt i forhold til forbrugernes ønske om at se reklamen igen, og en stor del af forbrugerne ville nævne reklamen over for venner, hvis de talte om lignende produkter. Det glæder vi os naturligvis over i OK, fortsætter han.

”Fægtning” har desuden givet 23 procent af forbrugerne en mere positiv opfattelse af OK, konkluderes det i analysen fra TV 2’s kreative vidensbank, hvor indtil videre 230 reklamefilm er testet og mere end 600 repræsentativt udvalgte forbrugere har været involveret.

Det er bureauet Agency Spring og M2 Film, der sammen med OK’s marketingafdeling står bag reklamefilmen ”Fægtning”.