The Nielsen Company har netop offentliggjort de nominerede til ”Årets bedste lancering” i dagligvarehandlen i 2015.

Nørgård Mikkelsen står bag to af de nominerede, nemlig lanceringskampagnerne for Kohbergs Aktiv serie og Knorrs Snack Pot.

Når Nielsen udvælger de nominerede, vurderes produkterne på, om de har opnået et betydeligt salg, bidraget til vækst og tilført noget nyt til markedet – og om de overordnet set har formået at skabe værdi for retailere, producenter og forbrugere. 

Kohberg Aktiv: Årets bedste brødlancering

Kohberg er nomineret for lanceringen af aktiv – en serie med proteinrige brød og boller, der har været årets absolut stærkeste lancering i brødkategorien. Her har Nørgård Mikkelsen været med helt fra start og bidraget til både produkt- og konceptudviklingen, samt hele lanceringskampagnen. The Nielsen Company fremhæver, at serien følger tidens trends og gør en positiv forskel i en ellers faldende kategori. Se lanceringsfilmen under artiklen.

Snack Pot: Familiefavoritter – klar på 5 minutter!   

Knorr er nomineret for lanceringen af instant-food-produktet Snack Pot: Samme koncept som cup noodles – bare med lækre pastaretter. Her har Nørgård Mikkelsen udviklet hele lanceringskampagnen, som er blevet afviklet in-store, på digitale platforme og via et lanceringsevent.

God forbrugerindsigt, evnen til at kombinere convenience med danskernes måltidsfavoritter samt det fact, er Nielsens begrundelse for at pege på Snack Pot som kandidat til 2015’s bedste lancering. 

Hos Nørgård Mikkelsen er man selvsagt meget glade for de to nomineringer.

– Vi er selvfølgelig stolte over, at de to lanceringer er nominerede, men det bedste er, at vi har kunnet hjælpe vores kunder til en succes, siger Bodil Ibsen, kontaktdirektør i Nørgård Mikkelsen.

– Samtidig er vi også rigtig glade for, at det er inden for fødevare-kategorien, som altid har været en kernekompetence hos Nørgård Mikkelsen, hvilket de to nomineringer jo blot er endnu et godt bevis på.

De tre stærke konkurrenter er

Nielsen fortæller om de tre andre nominerede produkter:

Dr. Oetker Pizzaburger

Dr. Oetker Pizzaburger er en perfekt kombination af lækker pizza inden i og sprød burger uden på. Den findes i de klassiske pizzavarianter ”Speciale” og ”Salami”, men også i en ”spicy Diavolo” eller en ”BBQ Chicken” til jer, der kan li’ chicks med sødme og kant.

Pastella Grøntsagsbånd

Pastella Grøntsagsbånd er frisk pasta med 40 pct. grøntsager. Det er en ægte verdensnyhed fra Skovlund, med masser af grøntsager i pastadejen, og stadig den gode smag af frisk pasta. Lanceringen bygger på indsigt om, at danskerne har svært ved at få så mange grøntsager, som de ønsker.

Peter Larsen iskaffe

Det er en iskold kaffenyhed, mener Nielsen. Iskaffe Caffe Latte er en økologisk og Fairtrade certificeret ready-to-go kaffedrik. Udviklet i Danmark og skabt af rene, naturlige ingredienser. Iskaffen imødekommer særligt de yngre forbrugeres ændrede smagspræferencer og forbrugsmønstre, men er med sin naturlighed, sødme og mundfylde blevet en succes på tværs af generationer.

Emballagen er skabt af miljøvenlige materialer og appellerer i sin form til at blive holdt i hånden og drukket med det samme. En hyldest til den rene smag og naturens egne ingredienser.

Årets bedste lancering kåres på DLF Årstræf d. 10/3.

Se Kohberg-lanceringsfilmen her.