Alle danskere kender stort set forsikringskoncernen Tryg, men det står mere skralt til med bevidstheden om, at man som Tryg-kunde automatisk er medlem af Tryghedsgruppen, som står bag TrygFondens mange livreddende projekter, herunder hjertestartere stort set overalt i Danmark og livredning langs de danske kyster.

Det skal en ny reklamefilm, hvor der spilles på de helt store følelser, nu være med til at rette op på.

En af dem, som har nydt godt af Trygfondens hjertestartere er femårige Nele, der som etårig fik hjertestop i sit hjem på Fanø.

Hun har - sammen med sin far – hovedrollerne i den nye reklamefilm, hvor en gruppe tilfældigt udvalgte Tryg-kunder er sat i stævne i huset på Fanø for at møde familien.

”Rigtige” mennesker

Filmen baserer sig altså på en ”virkelig hændelse”, og ingen medvirkende er skuespillere, men alle ”rigtige” mennesker, som det slås fast i en pressemeddelelse.

- Fortællingen om sammenhængen mellem Tryg, TryghedsGruppen og TrygFonden er en anelse kompleks – men det gør den ikke mindre vigtig at fortælle. Trygs forsikringskunder bidrager faktisk hver eneste dag til at styrke trygheden i hele Danmark, da de samtidig er medlem af TryghedsGruppen, og dermed også står bag TrygFonden, siger Michael Carlsen, kommunikationschef i TryghedsGruppen og TrygFonden.

Robert/Boisen & Like-minded står bag

Det er bureauet Robert/Boisen & Like-minded, der i samarbejde med Carat har eksekveret på kampagnen, der netop er blevet skudt i gang på de sociale medier og fortsætter året ud med forskellige indsatser.

- Trygs kunder er med til at redde liv – mange af dem ved det bare ikke. Derfor har vi arbejdet med en eksekvering, der forhåbentligt kan få folk ude bag skærmene til at føle, hvor stort deres bidrag egentlig er. Vi synes, at bureauet har leveret en meget vellykket løsning, som vi håber, vil blive godt modtaget, siger Jesper Aagaard Biermann, der er konstitueret marketingchef hos Tryg.

Han suppleres af Søren Christensen, partner i Robert/Boisen & Like-minded:

- Vi er på ingen måde de første til at bruge et setup med ægte mennesker, der overraskes i en emotionel vinklet eksekvering. Alligevel har vi valgt denne tilgang, fordi det føltes som den helt rigtige måde at gribe det an på. De liv, som TrygFondens initiativer redder, er virkelige. Derfor syntes vi ikke, der var nogen grund til at distancere fortællingen med et fiktivt greb. Det er klart, at det bliver meget følelsesladet, men det mener vi bestemt også, at budskabet kan bære, slutter han.

Se filmen her: