Det børsnoterede amerikanske martech-selskab Rocket Fuel, der i tidernes morgen blev etableret af Yahoo-udbrydere, har valgt danske AudienceProject som nordisk datapartner.

Det betyder, at AudienceProject fremover skal levere data til Rocket Fuels platform med henblik på at optimere targeting af kampagner.

Dermed kommer AudienceProjects socio-demografiske segmenter – der tidligere på året også blev tilgængelige for nordiske Google-kunder i DoubleClick – endnu bredere ud på globalt plan.

– Vi var på jagt efter en en partner, der havde stærke referencer fra branchen, og da AudienceProject har vist sin værdi inden for analyser, validering og targeting, var valget ret enkelt, lyder det fra Jez Fawcett, der er international produktchef hos Rocket Fuel, i en pressemeddelelse.

Mindst lige så vigtigt for partnerskabet er kernekomponenterne i AudienceProjects værktøjer.

- Med tjenesterne fra AudienceProject får vi målgruppe-analyser baseret på virkelige personer i real time. Det giver vores kunder mulighed for at optimere deres kampagner på farten. Lige fra begyndelsen af kampagnen til analysen efterfølgende, siger Jez Fawcett.

40 mio. nordiske profiler

Dertil kommer, at AudienceProject føjer et værdifuldt lag til Rocket Fuels produkt, når det handler om målrettede data.

Hos AudienceProject er Rocket Fuels internationale gennemslagskraft nøglen til indgåelsen af partnerskabet.

– Rocket Fuel er veletableret blandt DSP’er (Demand Site Platform) og DMP’er (Data Management Platform) og har igen og igen været i stand til at definere udviklingen inden for datadreven marketing ved at optimere programmatic marketing. Det passer som fod i hose til vores vision om at simplificere den komplekse marketing stack (samling af digitale marketingteknologier, red.,), siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

Samarbejdet medfører, at Rocket Fuels kunder nu kan målrette budskaberne 40 millioner nordiske profiler, og flere lande tilføjes senere.