Mon ikke en enkelt rockfan eller to får lyst til at rocke med, når der i dag sættes scener op ved Metrostationerne på Nørreport og Kongens Nytorv samt ved Royal Arena, hvor seks upcoming rockbands spiller op til gratis live-koncerter?

Ideen med initiativet er at skabe en musikfest i Danmarks hovedstad og samtidig hylde rockmusikken forud for aftenens Dizzy Mizz Lizzy- og D-A-D-koncert i Københavns nye multiarena, Royal Arena.

De seks bands, der spiller, er Franklin Zoo, Lucer, St. Prostitute, Woodpecker, Violmace og Whitewoods Rock.

Bag initiativet står selvfølgelig Royal Beer, der er hovedsponsor for Royal Arena, og som står bag ”Tak Rock”-initiativet, hvis formål er at støtte rockmusikken i Danmark.

Royal takker igen rocken

I øvrigt et univers, som Royal Beer har brugt på et utal af måder i den kommercielle kommunikation siden 2010, hvilket bestemt ikke er gået ubemærket hen.

Det har bl.a. kastet flere Advertising Effectiveness Awards (AEA) af sig og bygger en smuk bro mellem to ting, der hænger uløseligt sammen: Øl og rock.

- Hos Royal Beer er vi enormt dedikerede til rockmusikken, og vi har igennem de sidste syv år hjulpet upcoming bands på vej ved at give dem en scene, hvor de kan spille deres musik. Partnerskaberne med bands giver os mulighed for at give noget tilbage til musikken, så vi kan bidrage til at skabe vilde rockoplevelser for både musik- og ølfans, forklarer Kirsten Lahn Hansen, marketingchef, øl & cider, i Royal Unibrew. 

Flere bureauer hjælper til

Royal Beer har samarbejdet med det relativt ukendte eventbureau Trade Production, der har håndteret stort set al kommerciel kommunikation i forbindelse med det, der gerne skal udvikle sig til en rockfest i København i aften.

- Vi har stået for det konceptuelle og det kommunikative, hvor dagens events er blevet præsenteret, siger Ken Malec, ejer af Trade Production.

Eventen er bl.a. blevet markedsført på digitale abribuser i Københavns centrum, og på perrondørene på fem Metro-stationer.

- ”Velkommen i Tour-bussen”, lyder budskabet, og vi ser frem til dagens arrangement, slutter Ken Malec fra bureauet, der har kontorer i København og Stockholm.

Mindshare har stået for booking af media, og i øvrigt er hele den sociale aktivering håndteret af Kindly 

Binzer: Klar til at sætte gang i KBH

D-A-D er et af de bands, der samarbejder med Royal Beer, og i 2014 var de Tak Rock-ambassadørband. Ifølge forsanger Jesper Binzer er Tak Rock et vigtigt initiativ, der støtter op om både etablerede og nye danske rockbands.  

- Rock er en kultur med meget loyale fans, og det er Tak Rock-initiativet med til at skabe en forståelse for. Det når ud til både høj som lav og giver nye muligheder for, at man som band kan bevæge sig fremad ved at komme ud og spille sin musik, og samtidig får man skabt et netværk i branchen. Derfor er vi glade for at være en del af Tak Rock, lyder det fra ham.

Se med her: