En veloplagt Epica-jury var ikke i tvivl, da Film-hæderen skulle uddeles: ”Suverænt,” lød det rundt om bordet fra fagjournalister fra Chile til New York over Paris til London. Ikke mindst lydsiden tog kegler.

Intet dårligt skudsmål for M2Film, Anew og alle de andre partnere på ”Food for Men”, der som de fleste efterhånden ved, placerer leverpostejen centralt i mænds bevidsthed, når de grædende har set den kvindelige madpakke med rustik salat i øjnene.

Norske McCann fik også rosende ord for Tines ”There is a lot of love in good food” kampagnen fra Norges svar på Arla, men ikke i nærheden af glæden ved at give Stryhns guld og dermed retten til at blive vurderet til Grand Prix’en senere på ugen.

Og det var ikke, fordi juryen var i gavehumør denne tirsdag. Flere kategorier fik ganske enkelt ikke tildelt en guld-statuette, men naturligvis vil de senere blive vurderet til sølv og bronze.

En af de kategorier, der ikke opnåede den ypperste hæder, var ”Health, Beauty, Cosmetics & Toiletries” med underkategorien outdoor, hvor Out of Home Medias ”Durex” kondomer (”IN – OUT”) på en buslangside altså ikke fik guld.

Men folkene fra Havas Worldwide i Danmark har naturligvis chancen for sølv eller bronze senere på ugen. En ren matematisk afgørelse vil afsløre det.

Danmark er nu oppe på tre gange guld ved Epica.

Se - eller gense - leverpostej-filmen her efterfulgt af en creditliste.

Credits

Reklamebureau: Anew

Kreativ direktør: Jacob Blom

Account: Mads Duzenius Christensen

Instruktør: Peter Harton

Produktionsselskab: M2Film

Producer: Jan P

Sound design: Freezone

Musik: Upright Music | "Romance" (C. Nussbaum) | CDM Music Library