Søndag 20. april 2014

Søgefelt

SuperBrugsen får viralt julehit

20. dec 13 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Dagligvarekæden SuperBrugsen er i luften med en julet reklamevideo instrueret af Thomas Willum Jensen, som på få dage er blevet vist næsten 75.000 gange på YouTube. Reklamebureauet Republica står bag.

Fire rensdyr, en julemand, en halv kane og et skjult filmhold. Det er ingredienserne i SuperBrugsens "grove" julespøg, en viral julekampagne i prankvertising-genren, skabt i samarbejde med reklamebureauet Republica.

Bureauet står sammen med instruktør Tomas Villum Jensen bag julefilmen, der er langt fra de traditionelle reklamefilm i dagligvarebranchen, som oftest kredser om knaldtilbud på juleand, medister, rødkål og andre julesager.

Og danskerne kan tilsyneladende lide denne tilgang. Kampagnen er i hvert fald i løbet af få dage blevet vist næsten 75.000 gange på YouTube. På de sociale medier bliver filmen også delt flittigt.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.