Danske UncleGrey tænker innovation, så det basker. Denne gang er det en hjælp til søgetjenesten Cheapflights, der er sat i verden for at lette forbrugernes vej til deres foretrukne events.

Tjenesten hedder ”Drag, Drop and Go” og er målrettet sport, kunst og musik, og teknikken er lige så enkel som Apples suveræne forbrugerservice.

Naturligvis er humlen også, at forbrugerne samtidig søger de bedste og billigste flybilletter, men krogen til forbrugernes hjerte er de sport-, musik- og kunst-events, de reelt vil hen til. Senere vil tjenesten blive udvidet til at omfatte andre typer events og interesser.

Bor du i London og vil til din næste Real Madrid hjemmekamp, flytter du en artikel med optakten til den kamp hen over et Cheapflight banner og vupti, du får informationer om de bedste fly- og billetmuligheder.

– Event-turisme er en stærkt voksende kategori, men endnu har ingen formået at lette adgangen til rejser og billetter på én gang. Vores nye tjeneste og banner gør det meget enkelt at finde den bedste pris, siger Andrew Shelton, Managing Director hos Cheapflights.co.uk.

– Vi tager vort ”Smart Search. Made Simple”-koncept til det næste niveau ved at gøre mediepladsen til et simpelt search-værktøj. Global flight-search har aldrig været enklere end med ”Drag, Drop and Go.”

Banner-tankegangen vendt på hovedet

Teknologien er skabt af danske UncleGrey, der i øvrigt har skabt andre tech-innovationer for bl.a. Canon og også tidligere for Cheapflights.

– Alt for længe har marketers skabt bannere til at vise budskaber, som de færreste har interesse i. Ved at fokusere på det, forbrugerne efterspørger, har Cheapflights vendt banner-udviklingen på hovedet, og skabt en tjeneste, der vitterlig er brugbar for forbrugerne, siger Thomas Ilum, kreative direktør hos UncleGrey.

”Drag, Drop and Go” kører allerede på flere internationale sites.

Se en demo-video her: