Lejebolig.dk er ude med dagsaktuelle tv-kampagner for bedre at kunne måle effekten af markedsføringsomkostningerne ved tv-spots.

Lejebolig kalder det for ”live” tv-reklamer, og koncept, produktion og ideudvikling er skabt i samarbejde med Hawaii Film.

Første skud i bøssen var målrettet de 18-27-årige og begyndte den 30. juli, samme dag som de studerende fik besked på, hvilket studie de var kommet ind på.

– Den nye satsning betyder, at vi i højere grad kan forholde os mere kritisk til effekten af markedsføringsaktiviteter, hvilket specielt er vigtigt på tv, hvor man skal have forholdsvis dybe lommer for at kunne være med, siger direktør for Lejebolig.dk, Michael Eggert.

I en periode på tre uger vil der hver dag blive optaget tre spritnye reklamespots om morgenen med højaktuelle lejeboliger, og de uploades og vises på tv samme dag.

Seerne vil få helt specifikke lejligheder fra Lejebolig.dk præsenteret, og i alt optages der 45 ”live” tv-spots.


– Normalt plejer der at være fem leveringsdage på tv-pakker, men efter nogle gode møder med tv-stationerne, blev vi enige om at prøve med dag til dag levering, som vi ikke har prøvet før - siger Pau la Cour fra Hawaii Film.

– Det har været en sjov udfordring at skrive speaks, lave grafik og uploade hver morgen, og der er blevet drukket meget morgenkaffe her på matriklen, tilføjer Sune Hjorth, også fra Hawaii Film.

Tv-reklamerne vises på MTG og SBS Discovery Medias tv-kanaler, hvor man begge steder ser frem til at få afprøvet den nye satsning.

– At afvikle de her tv-spots på denne måde, er noget, vi ikke har gjort før, og vi er derfor meget spændte på afviklingen af det hele, siger Christian Magleby, Key Account Manager hos SBS Discovery Media.

Mere retvisende vurdering af ROI

Med den nye måde at tænke tv-spots på, vil vi mere retvisende kunne vurdere vores ROI i forhold til markedsføringsaktiviteten, uddyber Michael Eggert.

Lejebolig.dk er en ren online forretning og dermed datadrevet, hvor alt bliver målt og testet. Eksempelvis testes marketing-budgetternes anvendelse primært online, for det giver muligheden for at måle effekten ned til mindste detalje, hvilket har været en udfordring med andre kanaler herunder tv. Nu kastes måle-teknikken ind over tv-reklamerne.

– Vi forsøger at løse måle-problemet via disse "live"-kampagner, der giver mulighed for at måle effekten direkte på specifikke annoncer hver dag og samtidig fokuseres markedsføringen på det helt centrale ved vores service, nemlig de ledige boliger, man kan leje, slutter Michael Eggert.