Sidste vinter blev Virtue Scandinavia valgt som nyt kommunikationsbureau og lead på rejsekoncernen Kilroys strategi- og marketingaktiviteter - og nu er parterne i luften med den første store internationale satsning.

Det drejer sig om en content-serie i dokumentarfilms format, hvor tre eventyrlystne unge rejser til henholdsvis Sydafrika, Kina og Nepal for at udforske det autentiske og udfordre den generiske rejseoplevelse. 

En af værterne er den danske kok Rasmus Lund Jonasson, der i dag arbjeder i New York.

Audrey Linn Kupen, International Brand Manager, hos Kilroy International, forklarer her hvorfor:

- At udforske nyt territorium ligger i menneskets DNA, og i modsætning til et traditionelt rejsebureau tager vi udgangspunkt i de interesser og drømme, der går ud over den specifikke destination, og derfor fokuserer mere på unikke oplevelser, siger hun og tilføjer:

- Derfor vil vi gerne tydeliggøre, at vores skræddersyede rejser kan realisere den bevidste og ambitiøse unge forbrugers behov for frihed, læring og oplevelser. Uanset om det drejer sig om en jorden rundt rejse, frivilligt arbejde eller et studieophold i udlandet.

Skræddersyet til formålet

Virtues produktionsteam tog med på en 16-dages tur med 10 flyafgange over mere end 40.000 kilometer, og det er nu blevet til seks film, der distribueres i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland, Belgien, Island og Polen.

Morten Grubak, Creative Director, Vice Media - Virtue Scandinavia, forklarer hvorfor man har valgt den dokumentar-baserede eksekvering:

- Vi ved, at unge mennesker i dag gerne vil have mere end afslapning ud af deres udenlandsrejser. De vil gerne opnå en udvikling på enten det personlige eller det professionelle plan, så derfor viskede vi tavlen ren og tog udgangspunkt i tre unges egne, personlige mål med at rejse, siger han og fortsætter:

- De havde et klart formål med, hvad de ville opnå med turen. Og Kilroy fungerede som katalysator for præmissen ved at guide til anderledes destinationer, der er skræddersyet til netop de formål. På den måde kommunikerer vi Kilroys rolle på en autentisk måde: Ved at vise vores værters rejse og deres reaktioner på nye oplevelser i nye kulturer.

Kyllingefostre og andeblod

De tre rejsende værter i dokumentar-filmene kommer fra henholdsvis Norge, Holland og Danmark.

Fra Norge deltager danseren Mariama Slåttøy, der som teenager var tv-vært på NRK. Det seneste årti har hun brugt på at danse professionelt på teater, i musicals og i musikvideoer. For Kilroy rejser til Sydafrika for at udfordre sig selv med den traditionelle “Pantsula”-dans.

Fra Holland deltager den professionelle skater Douwe Macare, hvis talent har sendt ham til nogle af de største konkurrencer i verden - og så er han selvproklameret kunst-, mad-, mode- og sportsinteresseret. Han tager turen til Nepal og Himalaya.

Og fra Danmark er det kokken Rasmus Lund, der tidligere er kendt som køkkenchef på Restaurant Kjøbenhavn tæt på Kongens Nytorv, men som i dag arbejder sammen med Claus Meyer i New York, hvor han introducerer det nordiske køkken til amerikanerne.

Han tager turen til Kina, hvor han undersøger autentiske kinesiske retter, og udfordrer sig selv med lækkerier som rådne æg, kyllingefostre og suppe med andeblod - inden han går i køkkenet med en kendt kinesisk kok.

De seks film er instrueret af Mathias Arvedsen, og de distribueres via Kilroys egne digitale kanaler og sociale medier , ligesom de aktiveres gennem Vices platforme og sociale medier.

Du kan se de to film med danske Rasmus Lund Jonasson herunder - credits under filmene.

Film 1 - Rasmus Lund Jonasson

Film 2 - Rasmus Lund

Credits

Account Director: Lisa de Linde

Creative Director: Morten Grubak

Kreativ lead: Laust Højgaard

Instruktør: Mathias Arvedsen

DOP: Mads Roikjær

Producer: Anne Hedegaard

Copywriter: Oliver Enné

Project Manager: Emilie Dipo Zimmermann