Det danske marketing teknologi-selskab AudienceProject har indgået et partnerskab med et af verdens helt tunge selskaber på adtech-fronten, AppNexus.

Det medfører, at det danske selskabs avancerede målgruppedata nu bliver tilgængelig for brugere af AppNexus’ Programmable Platform (APP) – det vil sige adtech-gigantens Demand Side Platform (DSP) – i Storbritannien, Tyskland, Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Partnerskabet er bl.a. kommet i stand, fordi AudienceProject kommer meget bredt ud i de nævnte regioner via sit onlinepanel, der omfatter 1,7 mio. aktive brugere.

Dertil kommer selskabets evne til transparent at dokumentere præcision og rækkevidde af data, lyder forklaringen fra AppNexus.

Saxgren: En stor forbedring

Hos GroupM ONE, der er storforbrugere af AppNexus’ teknologi-platform, ser Paw Saxgren, Nordic COO, stort potentiale i det nye partnerskab:

- Vi har bygget mange af vores mere avancerede funktioner og initiativer på AppNexus’ teknologiplatform. Når man kombinerer dette med segmenter og verifikationer fra AudienceProject, så er det en stor forbedring for vores markeder generelt, siger han.

For AudienceProject er det naturligvis begejstring over at indgå et partnerskab med en af verdens største uafhængige markedspladser for onlineannoncer.

- AudienceProject er integreret i alle de andre store teknologi-platforme, så med integrationen med AppNexus bliver vores tilbud komplet, siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

Peter Østrem, VP Nordics i AudienceProject og ansvarlig for kommercielle data, fortsætter:

- I dag bruger flere af vores største partnere allerede AppNexus-platformen, og vi er derfor begejstrede over, at vi nu bliver i stand til at tilbyde vores målgruppesegmenter også til disse partnere, og derved hjælpe dem med at optimere deres medieindkøb.

Skal berige medieindkøbet

Hos AppNexus ser man især partnerskabet med AudienceProject som en forbedring af det, de tilbyder kunderne i dag:

- Mange af de største indkøbere på vores platform bruger allerede AudienceProjects segmenter til at berige deres medieindkøbsstrategier, siger Dan Smith, der er Senior Director for Data Partnerskaber hos AppNexus.

- Ved at indgå et direkte partnerskab med AudienceProject, gør vi det lettere for dem at udnytte disse segmenterede data på nye effektive måder, slutter han.