Sidste år indgik stifterne bag det danske accessories-brand Núnoo, Pia og Naja Silfen, et samarbejde med bureauet Social Zoo om at markedsføre sig via en række af de største skandinaviske influencer-profiler.

Det er nu blevet så stor en succes, at Núnoo har valgt at udvide samarbejdet med bureauet, så det også kommer til at omfatte nogle de største modeprofiler i bl.a. Storbritannien og Spanien.

- Vi tror på, at den strategi, vi har lagt sammen med Social Zoo, har en positiv langsigtet effekt. Vi har oplevet en vild vækst de seneste 12 måneder, og influencer-samarbejder på Instagram er en vigtig del af dette, siger Pia Silfen, marketingschef og medstifter af Núnoo, og fortsætter:

- Vi kan tydeligt se, at visse influencere trækker kæmpe trafik til vores side. Vi tror også meget på PR-værdien hos de udvalgte influencere, som bl.a. har sikret os omtale i det internationale magasin Harper’s Bazaar.

Og nu er ambitionerne internationale.

En tendens i branchen

- Målet er at skabe et internationalt brand med Núnoo, og vi tror på, at vi via en øget satsning på influencer-marketing kan nå de kvinder og forhandlere på de udenlandske markeder, som vi gerne vil i dialog med. Derudover passer brugen af influencere godt til Núnoos visuelle sprog, siger Pia Silfen.

Og ifølge Social Zoo afspejler de internationale ambitioner en tendens i branchen:

- Flere og flere danske brands efterspørger adgang til de store internationale influencere, når de skal brande sig i udlandet, siger Barbara Saouma, der er Client Director i Social Zoo, og fortsætter:

- Vi er utroligt glade for at bidrage med vores ekspertise og unikke netværk i partnerskabet med Núnoo. Det er spændende at udvikle og eksekvere en kampagne for et brand, der har valgt at investere så massivt i influencer-marketing.

Influencere i stedet for modeller

Hos Social Zoo tilføjer Managing Director Hannah Løffler Schmidt, at samarbejdet med Núnoo gør det muligt for bureauet at hæve ambitionsniveauet for kampagnen i valget af profiler:

- Det giver os mulighed for at aktivere vores netværk af modeprofiler i udlandet, som vi har opbygget og plejet gennem mange år. Så vi er glade for at bringe vores knowhow om den internationale influencer-branche og netværk i spil som et unikt redskab i vores arbejde for Núnoo, siger Hannah Løffler Schmidt.

Núnoos samarbejde med Social Zoo løber i hele 2018 og inkluderer international influencere som den britiske moderedaktør Pandora Sykes, den spanske modekonsulent og blogger Blanca Miró, den danske blogger Sophia Roe og den russisk/norske moderedaktør og journalist Darja Barannik.

Dertil kommer, at Núnoo også har valgt at samarbejde med Social Zoo om at skyde brandets efterårskampagne med to skandinaviske influencere - danske Jeanette Friis Madsen og norske Tine Andrea Storløs - i stedet for at bruge modeller.