Det kreative oplevelseshus LEGO House blev royalt indviet i efteråret, og nu får hele verden mulighed for at følge med i byggeri og tilblivelses-proces bag kulisserne.

Det skyldes en ny 47 minutter lang dokumentarfilm, LEGO House - Home of the Brick, der er udviklet og produceret af M2Film i tæt samarbejde med legetøjs-koncernen, og som netop er lanceret globalt på Netflix.

Film-produktionsselskabet har været med på sidelinjen fra første spadestik og hele vejen frem til åbningen for at følge og dokumentere det ambitiøse konstruktionsprojekt, og Jesper Vilstrup, General Manager ved LEGO House, er tilfreds med resultatet:

- Sammen med M2Film har vi virkelig dykket ned i den store vision bag LEGO House: At skabe den ultimative oplevelse for LEGO-fans i alle aldre. For os var det særlig vigtigt, at dokumentaren afspejlede huset som en fysisk manifestation af ånden bag LEGO-varemærket, og der synes jeg, resultatet er lige i øjet, siger han.

Den inderste kerne

Det kreative oplevelseshus, som er tegnet af arkitektfirmaet BIG (Bjarke Ingels Group) og fyldt med 25 millioner LEGO klodser, har i mange år været et passionsprojekt for Kjeld Kirk Kristiansen - tredje generations-ejeren af LEGO Koncernen.

Han spiller således også selv en stor rolle i dokumentaren, hvor han bl.a. fortæller historien bag LEGO-produkterne og klodsens fødested, Billund.

Og selv om M2Film gennem årene har produceret alle tænkelige former for content for LEGO, så er denne film er noget helt specielt, fortæller Ole Holm Christensen, der er Executive Producer hos M2Film:

- Vi har haft et langt, værdifuldt samarbejde med LEGO, men dette er specielt. Måske fordi vi har været med inde i den inderste kerne af LEGO’s historie og værdier, smittet af Kjelds drøm, og over en periode på næsten to år har kunnet dokumentere materialiseringen af LEGO House på fineste vis, siger han og tilføjer:

- Denne dokumentar er, for os, branded content i yderste potens. Engagerende storytelling og vedkommende kommunikation, der rammer særdeles bredt – også globalt.

Dokumentaren om LEGO House er lanceret i samtlige regioner på Netflix, og de der har et abonnement på streamingtjenesten kan se filmen i sin helhed her

Få mere at vide om oplevelseshuset her – og se traileren til LEGO House-dokumentaren her. Credits under teaser-filmen.

Credits

Client: LEGO House
Directors: Anders Falck, Stinus Morell Vithner
Executive Producers: Mads Munk, Ole Holm Christensen
LEGO House Team: Astrid Mueller, Gitte Hedegaard Nipper, Trine Nissen
Photographers: Jørgen Vang, Morten Rasmussen, Snorre Ruhe, Casper Lind, Kristian Mott, Kasper Morville, Frederik Høegh-Guldberg, Carl Schwennesen, Kenneth Svanborg, Mikkel Sigsgaard
Production Managers: Line Jonasson, Mette Jellinge, Solvej Juhl Thallaug, Sarah Lanng, Steffen Kongshøj
Post Coordinators: Jan Lund Dahlgren, Jacob Frandsen
Editing: Jakob Ølgaard
Color Grading: Lars Dahl
Motion Graphics: Kristian Førland, Peter Fugl Andersen, Kasper Jørgensen, Henrik Jensen
Music: Upright Music, Audio Network, LEGO House
Voice Over Artists: Noelle Romano, Diana Antonakakis
Voice Director: Dave Vincent
Sound Design: Nicolas Vetterli, Dan Lumbye
Production Company: M2Film