Den danske del af IAA Uddannelserne har udnævnt tre fagledere, der vil være ansvarlige for den faglige udvikling af uddannelserne. Donald Nekman fortsætter som rektor med et styrket administrativt setup.

– Jeg glæder mig til den proces, vi har sat i gang med vores nye ledelse og administration, for IAA Uddannelserne er en institution i vores branche, siger Donald Nekman.
 
Hvorfor er det vigtigt?
 
– Fordi IAA Uddannelserne stadig er den eneste dedikerede efteruddannelse af marketingprofessionelle. Vores opgave er at sikre, at vi er svaret på de behov for efteruddannelse, som marketingfolk har i dag.
 
Den globale IAA forening (International Advertising Association, red.) har også reorganiseret sig for bl.a. at styrke både netværket og IAA uddannelserne.
 
I anledning af foreningens 80 års jubilæum lancerer den globale organisation flere nye initiativer, bl.a. konferencer i Europa, samtidig med at styrket brand og nyt logo, er med til at revitalisere organisationen.
 
Stærke fagledere

IAA Uddannelserne har samtidig udnævnt tre fagledere: Thomas Sofienberg for Digital Strategi, Jes Rørbech for Marketing Management og Kirsten Dinesen for Omnichannel Markedsføring, hvor sidstnævnte samtidig står for den overordnede ledelse.

Alle er stærke profiler, der er kendt fra både bureau- og kundesiden. I løbet af foråret barsler man samtidig med nye uddannelser.
 
– Fagledernes opgave er at sikre, at vi hele tiden tilbyder undervisning af specialister, der giver deltagerne helt aktuelle cases og konkrete arbejdsværktøjer. Vi har samtidig styrket organisationen med Anne Marie Løkkegaard, der er kommunikations- og uddannelseskonsulent og fungerer som daglig leder, fortæller Donald Nekman.

Fanget i specialist-silo
 
IAA Uddannelserne har været udbudt i Danmark siden 1987 på et marked, hvor der samtidig tilbydes mange kurser i nye marketing-platforme.

Kirsten Dinesen fra PR & Kommunikationsbureauet Frontpage har undervist i mange år i PR og kommunikation.

– Vores studerende er altid marketingprofessionelle, men mange er udfordret, selv få år efter deres uddannelse. Der er hele tiden mange nye teknologier og platforme, der skal tænkes ind i den samlede strategi, og det strategiske fundament ændrer sig hurtigere end tidligere, fortæller Kirsten Dinesen.
 
– Andre studerende er blevet fanget i en specialist-silo inden for eksempelvis CRM, digital osv. De vil gerne bryde ud af den silo og blive styrket til at kunne slå igennem på tværs eller opad i organisationen.
 
Kirsten Dinesen peger også på, at virksomheder i stigende grad insourcer marketing.
 
– In-sourcing er fornuftigt, men det udfordrer medarbejderne og derfor organisationen. Helt lavpraktisk får man jo kun erfaring inden for det område, man sidder med her og nu. Derfor er opkvalificering og efteruddannelse af marketingfolk enormt vigtigt for marketing-professionelle, der gerne vil blive i branchen og bevare deres konkurrencekraft, slutter Kirsten Dinesen.
 
IAA Uddannelserne starter nyt semester til efteråret 2018 og har løbende, fleksibelt optag på uddannelserne.
 
Fakta om IAA
 
  • IAA Uddannelserne udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association (IAA), som akkrediterer uddannelser i mere end 50 lande.
  • IAA blev stiftet i 1938. Foreningens formål er, at fremme ansvarlig markedsføring bl.a. gennem at udveksle ideer, erfaring og viden for at øge medlemmernes faglige kompetencer.
  • IAA Uddannelserne akkrediteres af IAAs hovedsæde i New York og nyder anerkendelse over hele verden. Et IAA Diploma er dermed et kompetencebevis, der er anerkendt langt ud over Danmarks grænser.
  • Siden 1987 har IAA Diploma Uddannelserne været udbudt i Danmark.