Danske AudienceProject kan i dag føje endnu en virksomhed til kundelisten, da selskabet har indledt et samarbejde med den svenske teknologivirksomhed Widespace, som gør mobilannoncer relevante for 230 millioner mobilbrugere via apps og websites.

Widespace håber, at de via AudienceProjects dataprofiler kan øge reach på deres targeting kampagner i hele Norden. Det er målretning, det drejer sig om.

- Integration med en dataleverandør som AudienceProject, giver os mulighed for at nå ud til flere i de kampagner, hvor vi bruger data til at ramme en målgruppe, siger Emelie Löfdahl, Business Area Manager hos Widespace.

- Et samarbejde med AudienceProject var en klar prioritet for os, med deres panel på 800.000 aktive panelister, som er uden sammenligning i Norden, fortsætter hun.

Det store panel gør AudienceProject i stand til at bygge data targeting på over 44 mio. profiler i Norden.

Målgrupper, ikke visninger, tak

For AudienceProject ses partnerskabet med Widespace som en blåstempling af deres audience data.

- Baseret på vores data får Widespace mulighed for at opnå en rækkevidde med deres kampagner, som ikke overgås, når det gælder at ramme målgrupper baseret på socio-demografi – selv på mobilen, siger Simon Kvist Gaulshøj, Global Publishing Director hos AudienceProject.

Partnerskabet rammer ind i en trend, der ses i den digitale annonceindustri lige nu.

- I dag køber annoncører flere steder personer og målgrupper frem for visninger af et banner. Så for at kunne møde denne efterspørgsel bliver udbyderne nødt til at kunne levere både rækkevide og en høj præcision for at blive ved med at være relevante for annoncørerne, siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

Data fra AudienceProject bliver tilgængeligt for Widespaces kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland.