Steak-restauranten MASH har valgt at markere julemåneden med ikke bare ét, men 24 særlige tilbud til kunderne. Det sker i form af en mobilbaseret julekalender, udviklet i samarbejde med bureauet Brandmobile.

Hvis man deltager, kan man skrabe en låge på mobilen og finde dagens gastronomiske overraskelse - fx gratis ris à l’amande, 50 procent på bøffer eller gratis øl - hvis man altså bevæger sig ind på en af MASH’s danske restauranter.

Og ifølge Mikkel Glahn, Marketing Manager i virksomheden Copenhagen Concept, som ud over MASH også står bag fusions-restauranten Umami og gourmet-brasseriet Le Sommelier, så er den mobile julekalender en ”win-win”.

Data fra julekalenderen giver nemlig værdifulde indsigter i gæsternes ønsker.

Hvad gæsterne vil have

- Julekalenderen byder på både gaver og særligt gode tilbud til vores gæster, og samtidig er det et spændende værktøj for os. Mobilløsningen kan måle præcist, hvilke kalendergaver der indløses hvor og hvornår, så vi har mulighed for at lære, hvad det egentlig er, vores gæster bedst kan lide ved MASH. Det er en digital løsning, som alle vinder på, siger Mikkel Glahn.

Julekalenderen har på nuværende tidspunkt over 7.600 unikke brugere, og de har tilsammen åbnet 23.600 digitale julekalenderlåger fra 1.-12. december.

Kalenderen har allerede genereret bordbestillinger fra brugere, som gerne have en ekstra gratis øl til bøffen eller andre af de saftige sager, der gemmer sig bag lågerne, men da de fleste låger kan indløses til og med den 24. december, er det endnu for tidligt at sige noget om, hvor meget mersalg, julekalenderen har genereret.

Kendt mobilekspert står bag

Bag julekalenderen står bureauet BrandMobile, der har specialiseret sig i branded gamification og målbare trafik-skabere til detailhandelen for danske og internationale virksomheder.

Bureauet er stiftet i 2015, og hjemmesiden afslører, at et del af de fem ansatte bærer navnet Krabbenhøft, herunder selskabets Chief Strategy Officer med fornavnet Steffen, og han er i mobile sammenhæng ikke nogen hvem som helst.

Før Brandmobile var han således gennem mere end otte år Head of Mobile EMEA hos MediaCom samt i omkring syv år desuden Mobile Director i moderselskabet GroupM.

Tag vennerne med

For at skrabe med i julekalenderen frem til den 24. december sender man ordet ”MASH” i en sms til 1272.

Herefter modtager man et link til julekalenderen med de gastronomiske overraskelser bag lågerne.

Kalendergaverne kan bruges hele december måned og behøver altså ikke brændes af på samme dag, som de dukker op bag lågen, oplyser selskabet, der desuden gør opmærksom på, at man skal huske at holde øje med om gaverne kun kan bruges af én person - eller om vennerne også er omfattet.

MASH står for Modern American Steak House, og kædens ni restauranter - fordelt på Danmark, London og Hamborg - er ejet af selskabet Copenhagen Concepts, der også står bag Restaurant Umami og Le Sommelier i København.