Anders Hageskov er tiltrådt som partner og strategisk direktør i kommunikationsbureauet Agenda Group.

Det sker som en foreløbig kulmination på en strategiudvikling, bureauet har arbejdet med siden bruddet med OMD i 2010.

– Agenda Group har altid imponeret mig ved netop at have forstået, hvad der sker, når mennesker møder budskaber ”live” – altså rent fysisk, siger Anders Hagekov.

– I takt med den digitale udvikling er den kompetence blevet mere og mere relevant. Jeg mener, at Agenda Group med deres specialisering i live og oplevelser som udgangspunkt for helhedskommunikation, kan have en meget spændende fremtid foran sig, siger han.

Samme filosofi som i Brand Activation

– Når det er sagt, er jeg dog særligt positivt overrasket over, hvor langt bureauet er med det de definerer som Corporate Activation, og som for Agenda Group handler om, hvordan møder og konferencer kan gentænkes og designes til at levere langt højere og mere vidtrækkende værdi.

– Filosofien er sådan set den samme, som i Brand Activation. Men den indbyggede forståelse for hvad live-mediet kan bruges til, i en langt bredere kontekst, og de processer som Agenda Group har bygget op omkring dette er for mig helt unik.

Live-kommunikation rykker

Hos Agenda Group forklarer Andreas Høgsberg, Managing Partner, valget af ny partner således.

– For os er det rigtigt værdifuldt af få en kapacitet som Anders om bord. Vi har igennem flere år investeret intensivt i vores specialisering i live kommunikation, siger han.

– Det har vi en masse spændende dialoger med vores kunder og samarbejdspartnere om. For øjeblikket arbejder vi på en række spændende projekter for bl.a. Spies, Arla, Mærsk, ISS, TDC og Novo, og her er der heldigvis interesse i at samarbejde om, hvorledes vi sammen kan udvikle metoder til at levere endnu mere værdi i vores fælles arbejde.

– Når tingene på den måde går op i en højere enhed, er det nemt at bevare passionen og troen på, at det vi går og laver på bureauet er det rigtige, slutter Andreas Høgsberg, der startede bureauet i 1998.