Det er en garvet herre udi kommunikationens mange forskellige discipliner, de har hentet ind som konceptchef hos PR- og kommunikationsbureauet Kompas.

Det drejer sig om Torben Dan Pedersen, der træder ind i den nyoprettede stilling for at styrke bureauets kompetencer inden for alle størrelser kampagner inden for bl.a. Healthcare og Consumer.

Torben Dan Pedersen har en fortid hos blandt andet Advice, Operate, Hjerteforeningen og Dansk Kommunikationsforening.

Senest har han i en kort periode været brand manager hos DJØF, men ellers vil mange kende hans navn fra den nu hedengangne Dansk Kommunikationsforening, hvor han var direktør i omkring halvandet år.

Tidligere har Torben Dan Pedersen været kommunikationschef i Hjerteforeningen, efterfulgt at godt otte år Director i Advice og siden knap seks år Director i Operate.

Kender hinanden godt
Og Bo Falsig, adm. direktør og stiftende partner i Kompas, glæder sig til det nye samarbejde:

- Ud over sine kompetencer inden for konceptualisering er Torben en skarp strateg, tekstforfatter og ikke mindst rutineret facilitator ved møder, konferencer og workshops, fastslår Bo Falsig og tilføjer:

- Vi har allerede arbejdet en del sammen med Torben, så vi ved, at vi fungerer godt sammen socialt, fagligt og kreativt. Samtidig repræsenterer ansættelsen et ønske om i endnu højere grad at konceptualisere de mange forskellige kommunikationsopgaver, vi laver for vores kunder. På tværs af medier og platforme. Og der ser vi et godt match med Torbens erfaringer og drive.

Gennem årene har Torben Dan Pedersen bl.a. arbejdet med kampagner inden for sundhed, medicin, fødevarer, fysisk aktivitet og generelle befolkningsrettede informationskampagner.

Bred erfaring en fordel
Og selv er hovedpersonen ikke i tvivl om, at hans flerstrengede erfaring er en stor fordel:

- Jeg har overraskende stor glæde af at have en meget bred erfaringsballast. Jeg har vænnet mig til at tænke kommunikationsløsninger på tværs af alle mulige segmenter, kundegrupper og fagligheder. Og det kommer der ofte virkelig gode løsninger ud af, siger han og afslører, at det var et meget bevidst valg at vende tilbage til bureauverdenen.

- Jeg savnede den forretningsmæssige tilgang til opgaverne, dynamikken i hverdagen og ikke mindst det meget stærke faglige miljø, der altid er på bureau. Kompas er efter min opfattelse et perfekt match: En bred kundeportefølje med en solid tyngde blandt consumer- og sundhedskunder, et spændende og dynamisk miljø og et spændende vækstperspektiv, slutter Torben Dan Pedersen.