Efter tre år som Head of Digital Business Strategy hos det digitale bureau IIH Nordic skifter Martin Bro Trasmundi bureaulivet ud med et mere risikabelt af slagsen.

Fra den 1. august er han nemlig hyret som CMO hos den danske start-up og fintech virksomhed Lendme, der gik i luften i maj i år.

Her skal han stå i spidsen for virksomhedens online- og offline markedsføring.

– Jeg glæder mig rigtig meget til, at jeg sammen med resten af teamet skal bygge brandet Lendme op og sikre, at vi når vores høje vækstmål, siger Martin Bro Trasmundi.

Han havde i længere tid gået med drømmen om at skifte det “sikre” job ud med start-up miljøet, så han for alvor kunne sætte sit præg på en ny virksomhed.

– Derfor passede det mig perfekt, at jeg kom i kontakt med Lendme, der havde brug for en CMO. Jeg har altid haft en entreprenør gemt i maven og trives godt i et miljø, hvor der ikke er alt for mange tunge processer, som kvæler agiliteten og kreativiteten. Derfor var jeg ikke i tvivl, da Lendme tog fat i mig, fortsætter Martin Bro Trasmundi.

Kendskab til finans-gamet en stor fordel

Finanssektoren er heller ikke helt ukendt for Martin Bro Trasmundi, der gennem sin tid hos IIH Nordic har arbejdet med flere finansielle virksomheder. Det var også en af grundene til, at Lendme var interesseret i netop hans profil.

Når det kommer til online inden for den finansielle branche er konkurrencen hård og priserne er høje, hvorfor det kræver, at man kender gamet og formår at arbejde intelligent, hvis man skal gøre en forskel i branchen, vurderer han.

– Jeg kender finansbranchen ret godt, ikke mindst set ud fra et marketingperspektiv, da jeg i løbet af mine tre år hos IIH Nordic har arbejdet med flere finansielle virksomheder, slutter Martin Bro Trasmundi.