Det danske mediemarked har været presset de senere år, men hos Nordisk Film-ejede Dansk Reklame Film, der sælger og distribuerer reklamer i landets største biografer, har man trodset trenden.

Det seneste årsregnskab viste for sjette år i træk stærke takter, og nu ser det ud til, at den danske direktør, Theis Hector, belønnes for indsatsen, da han forfremmes til øverste chef for hele Nordisk Films medieforretning.

Theis Hector bliver dermed øverste ansvarlig for bl.a. Dansk Reklame Film, Media Direct Norge og Airmagine, der står bag en fuldt digitaliseret reklameløsning til bl.a. lufthavne.

Den byder på en intelligent reklameafvikling, der fx er i stand til at segmentere de rejsende på baggrund af real time-data.

Tidligere CEO rykker til Ekstra Bladet

Theis Hector afløser Claus Rothoff Brix, der er rykket til Ekstra Bladet, hvor han bliver kommerciel direktør. Theis Hector har en solid baggrund i det kommercielle, både som selvstændig og i de seneste mange år hos Nordisk Film og Dansk Reklame Film.

- Theis kender forretningen indgående, og han ved, hvad der skal til for at tage vores medieforretning til det næste niveau. Det er derfor naturligt, at han nu overtager den ledige stol som Nordisk CEO, lyder det fra Asger Flygare Bech-Thomsen, CEO for Nordisk Film Biografer, i en pressemeddelelse.

Hector på direktør-jagt

Den første opgave for Theis Hector bliver at rekruttere den rette afløser til stillingen som direktør for Dansk Reklame Film.

- Biografreklame har oplevet stor fremgang de seneste år, og vi ser fortsat stort potentiale. Vi har fuldt fokus på at udvikle forretningen og tilbyde nye attraktive muligheder, løsninger og services til vore kunder i Danmark og Norge, siger han.

- Jeg skal nu finde en direktør, der kan fortsætte væksten og udviklingen af Dansk Reklame Film. Samtidig vil jeg prioritere højt, at vi fortsat har fuld fokus på Airmagine, så vores platform, der allerede har vist ekstraordinære resultater i Københavns Lufthavn, bliver udbredt til flere lufthavne, slutter Theis Hector.