Der er fart på hos det kreative reklamebureau Anew.

Udover at hive internationale priser hjem for ”Skurvognen” for leverpostejmærket Stryhn’s, der i øvrigt netop er blevet shortlistet ved årets CLIO Awards, har der også været tid til at opruste på den digitale front.

Der er sket ved at headhunte en fremadstormende profil fra den digitale verden, nemlig Esben Amtorp, til bureauet.

Han kommer senest fra en stilling som kontaktdirektør hos OMD, og han har tidligere været ansat som Head of Media & Optimization hos Hjaltelin Stahl. Dertil skal lægges erfaring fra bl.a. Mindshare og Resolution.

Mads Duzenius Christensen, adm. direktør og partner i Anew, er naturligvis glad for, at det er lykkedes at hente Esben Amtorp til bureauet.

- Udover at content og mediabuying i stigende grad flyder sammen, oplever vi, at mange FMCG-kunder har svært ved at finde ud af, hvad de skal på de sociale og digitale medier og ikke mindst, hvad de får ud af deres investeringer, siger han.

- Esben og Anew er et godt match, fordi vi sammen skaber bedre indhold og sikrer målbar værdi for kunderne, fortsætter han.

Ny digital afdeling

Esben Amtorp begyndte hos Anew 1. august, og han er begejstret for at ”have fået hånden på kogepladen” qua sit partnerskab i det relativt lille bureau.

- Jeg har tidligere haft ledelsesansvar i de større bureauer, jeg har arbejdet hos, men det er virkelig udfordrende – på den helt rigtige måde – nu også at have en del af det økonomiske ansvar, siger Esben Amtorp, der har stor respekt for bureauets arbejde.

- Anew har leveret nogle fantastiske kreative arbejder gennem årene, og jeg ser frem til, at være med til at knytte endnu tættere bånd mellem det analoge og digitale i vores arbejder, siger han.

Esben Amtorp bliver ansvarlig for at udstikke bureauets strategiske retning på det digitale område,

- Vi er i gang med at opbygge en ny afdeling, der kan løse opgaver for de af vores kunder, som står over for nogle digitale udfordringer. Det betyder, at Anew skal være markedsledende på denne front også. Og det stiller naturligvis høje krav til mig og os, forklarer Esben Amtorp.

I begyndelsen udgøres Anews nye digitale enhed udelukkende af Esben Amtorp, men det bekymrer ikke den nye partner i Anew.

- Vi kommer fremadrettet til at trække en hel del digitale opgaver ind i den nye digitale enhed, som vi tidligere har haft samarbejdspartnere til at løse, men vi tager det stille og roligt. Vi kommer ikke til at hyre en masse nye folk, men derimod kommer jeg til at trække store veksler på de mange dygtige freelancere, jeg har opbygget et stort kendskab til gennem 13 år i den digitale del af den danske reklamebranche, slutter Esben Amtorp.