To af landets stærke digitale profiler, Caroline Deichmann-Bendixen og Kim Jong Andersen, tiltræder som executive directors i rådgivnings- og revisionsvirksomheden EY.

De skal styrke rådgivning om digital transformation og digitale løsninger.

– Digitalisering skaber i dag store muligheder og udfordringer for virksomheder, og det er noget af det, der fylder mest i vores rådgivning, siger Henrik Lau, executive director i Advisory-divisionen af EY.

Han fortsætter:

– Vores kunder efterspørger digitale kompetencer, kommerciel indsigt og forståelse for teknologi både i forhold til strategi og innovation og til optimering og risikostyring.

– Caroline Deichmann-Bendixen og Kim Jong Andersen har den indsigt i det digitale strategiske, som rigtig mange er på jagt efter i dag. De er et stærkt team med en bred vifte af relevante kompetencer og erfaringer fra bureauverdenen og fra store globale virksomheder, som på bedste vis supplerer vores rådgivning.

Det digitale økosystem er i dag hamrende komplekst

Kim Jong Andersen tiltræder den 1. november 2017. Han har en lang karriere bag sig i bureauverdenen, både i digitale bureauer som Creuna og Hello samt traditionelle reklamebureauer som DDB.

Kim Jong Andersen er desuden juryformand i Danish Digital Award og kommer til EY fra egen virksomhed JONG.

– Der er brug for at virksomhederne bliver langt skarpere i deres prioriteringer indenfor de digitale investeringer, end de er i dag, siger Kim Jong Andersen.

– Det digitale økosystem er i dag hamrende komplekst – især indenfor marketing – og det kræver et særligt overblik og indgående erfaring at kunne opnå et målbart og mærkbart afkast.

– Hvis man ikke har den dybe indsigt og har haft hænderne nede i de digitale processer og platforme, er der en betydelig risiko for at ramme ved siden af. Simpelthen fordi man nemt overser, hvad der rent faktisk kræves for at omstille sig, fortsætter Kim Jong Andersen:

– Jeg er fristet af muligheden for at blive en del af en global rådgivningsvirksomhed med 250.000 medarbejdere og på den måde få adgang til langt større muskler og flere analytiske specialister.

– En ting er at udarbejde strategiske anbefalinger, noget andet er at kunne føre dem ud i praksis – og her tror jeg, at EY og vi kommer til at komplementere hinanden rigtig godt, slutter Kim Jong Andersen.

Kun få virksomheder har gennemført en fuld digital transformation

Caroline Deichmann-Bendixen tiltræder den 1. december 2017. Hun kommer fra en stilling som Global Head of Digital Marketing i Arla. Her har hun gennem fem et halvt år bl.a. været med til at udvikle den digitale marketingstrategi.

Hun har stået bag etablering og implementering af et omfattende strategisk og operationelt setup for at aktivere forbrugerne på tværs af alle digitale kanaler med det helt rigtige indhold på tværs af alle 3 globale brands videre ud til Arla markeder rundt omkring i verden.

Inden da arbejdede hun i en årrække med digital marketing og branding i bl.a. Framfab, Leo Burnett og Tribal DDB. Caroline Deichmann-Bendixen har derfor stor global erfaring fra annoncører og bureauer.

– Meget få virksomheder har endnu gennemført en fuld digital transformation indenfor vores felt, som tager udgangspunkt i branding, salg og marketing, fordi det er de færreste, der har overblikket, den rigtige data- og indholdsplatform samt systematikken til at organisere sig omkring den enkelte kunderejse og den totale brandoplevelse.

– Brandet er og bliver virksomhedens største asset uafhængig af, hvor fragmenteret den digitale rejse er. Det er her, det kræver nye måder at arbejde og strukturere sig på for at skabe forståelse for, hvordan branding tager sig ud i den digitale marketing verden.

– Jeg glæder mig til at benytte mine solide strategiske og praktiske erfaringer. Jeg er overbevist om, at de kan komme andre større, internationale virksomheder til gode. Her er EY’s øvrige kompetencer, brede kundebase og stærke globale netværk et godt afsæt, slutter Caroline Deichmann-Bendixen.

Fakta

· EY er oprindeligt en dansk revisionsvirksomhed (1908), der i 2014 fusionerede med det daværende KPMG.

· I dag driver EY også bredere forretnings-relateret rådgivning, og har 1.600 medarbejdere i Danmark fordelt på 17 kontorer.

· Globalt har selskabet 700 kontorer med næsten 250.000 medarbejdere i 150 lande, og det omsætter globalt for 31,4 mia. dollar (200 mia. kr.). Heraf de 1,655 mia. kr. i Danmark.