Efter et solidt arbejde med at opbygge Ogilvys Health-division i Danmark, er Morten Frederiksen rykket er skridt opad i netværket til en stilling som Managing Director, Brand Promotion & Digital, i Ogilvy Healthworld UK.

Er du blevet frosset ud? Eller er det din ambition, der udleves nu?

– Jeg er bestemt ikke blevet frosset ud. Der har ikke været nogen uenighed mellem Pia (Tandrup, red.) og mig, siger Morten Frederiksen, der allerede er begyndt på jobbet i London.

– Det er helt enkelt: Efter mere end fem år hos Ogilvy i Danmark kunne jeg ikke udvikle mig mere i den danske organisation. Og det har længe været mit ønske at komme ud og arbejde mere internationalt, end det har været muligt i Danmark, og nu er timingen rigtig for mig og Ogilvy.

Et ganske betydeligt skulderklap, at de har headhuntet dig?

– Det er det bestemt og en stor udfording. Jeg kommer til at sidde med et større budget end hele det danske kontor, og når man arbejder med et specialeområde som mit, altså Health, så er det en unik mulighed, som jeg ikke kunne få i Danmark.

– Dertil kommer, at jeg sidder med i ledelsen af et healthcare bureau med 160 ansatte, og den chance var ganske enkelt en mulighed, jeg ikke kunne sige nej til, slutter Morten Frederiksen.

Lundbeck-profil ny Senior Director hos Ogilvy i Danmark

Ogilvy har i mange år haft en skarp profil på Health-markedet. Til at erstatte Morten Frederiksen og til at lede kontaktsektionen for B2B- og Pharma-kunder, ansættes en skarp Lundbeck-profil, der får titlen Senior Director.

– Vi er meget glade for at byde en ressource som Murat Zubcevic velkommen. Han er en erfaren strateg, kommunikatør og digitalist, der kender både udfordringerne og mulighederne i at arbejde med komplekse organisationer, siger Pia Tandrup, CEO for Ogilvy Danmark.

Murat Zubcevic  indtræder samtidig i Ogilvy Danmarks ledelse. Han kommer fra stillingen som Global Head Of Digital Interaction Management hos Lundbeck. Og det er en ganske alvorlig porteføle, han skal arbejde med.

Ogilvy Danmark er nemlig nordisk hub for Ogilvys og WPPs internationale Health/Pharma kunder, som tæller bl.a. Coloplast, Haldor Topsøe, Novozymes, Novo Nordisk, Eli Lilly og BMS.

Her vil Murat Zubcevic bl.a. stå for at definere processer og strategier for kunderne, globalt og nationalt, uddyber Pia Tandrup.

Yderligere oprustning hentet hos McCann

Med på teamet i Danmark kommer en ny Science Director, Dr. Stephanie Brett, som udover at have en Ph.D. i biomedical sciences, er specialist i healthcare kommunikation. Hun kommer til Ogilvy fra McCann Health Nordic og følger således Jacob Nygaard, der som Digital Account Manager også netop har skiftet fra McCann Health til Ogilvy.

– Vi står med et virkelig stærkt team, der kommer til at hjælpe vores kunder med at møde deres kunder på den rigtige måde. Med afsæt i Ogilvys lange historie inden for Health og B2B ser jeg frem til at drive vores kunders forretningstransformation med de strategier, processer og digitale mindset, som det kræver, slutter Murat Zubcevic.