Det blev kun til 14 måneder som marketingdirektør for Bang & Olufsen.

Peter Svarre sagde fredag farvel til det job, han tiltrådte i 1. februar 2016, og som han formelt forlader den 1. april efter endt barselsorlov.

– Det er helt udramatisk. Jeg vil bare hellere være selvstændig. Det giver mig en større frihed til at tænke tanker, holde foredrag og rådgive, siger Peter Svarre.

Han er stadig stolt over fx ”Humblebragging”-filmen, der fortalte historien om, at B&O-ejere er virkelig glade for deres relativt dyre indkøb, men er ”tvunget” til at kulturen til at hviske stoltheden ud til omgivelserne.

– Det er kommunikation af den kaliber, jeg rigtig gerne ville følge til dørs, for den gjorde noget godt for Bang & Olufsen-brandet. Det får jeg nu lejlighed til som rådgiver for andre mærker.

– Så selv om det er en stor beslutning, har jeg det godt i maven. Det føles rigtigt for mig lige nu, slutter Peter Svarre.

Humblebragging filmen skabte 11 millioner kontakter for B&O.

Bang & Olufsen er naturligvis i proces med at finde en ny marketingdirektør.

Læs også her Peter Svarres seneste overvejelser om jobbet som marketingdirektør her.

Peter Svarre blev for alvor kendt i offentligheden, da han i 2012 skrev bogen ”Den Perfekte Storm” om brands og specielt SoMe-navigering i en digital virkelighed.