Inden længe skal den danske industrivirksomhed Nilfisk, der har udviklet støvsugere og andre former for rengørings-udstyr og –løsninger til især professionelle i over 100 år, børsnoteres.

Som led i den udvikling mander Nilfisk nu op på marketingfronten med ansættelsen af Birgitte Mabeck, der skal styrke og videreudvikle virksomhedens globale markedsføring, som i dag når ud til over 100 markeder, hvoraf Nilfisk har egne salgsselskaber i knap 50 lande.

Hendes primære fokus rettes mod markederne i EMEA og APAC (Asia-Pacific).

Birgitte Mabeck kommer senest fra en stilling som direktør for marketing og fundraising hos Røde Kors.

Tidligere marketing-direktør for SAP

Her har hun igennem de seneste fem år stået i spidsen for at professionalisere og opbygge organisationens markedsføring og indsamlingsaktiviteter.

I tillæg til hendes organisationserfaring, har Birgitte Mabeck arbejdet knap 13 år med international markedsføring for virksomheder som bl.a. SAP, fx som marketingdirektør for EMEA regionen, og Thrane & Thrane, hvor hun var Head of Corporate Marketing.

 - Nilfisk er global markedsleder på markedet for professionelt rengøringsudstyr og har igennem de senere år været igennem en massiv og positiv udvikling, der har styrket virksomheden på en række markeder, ikke mindst i EMEA, siger Birgitte Mabeck.

- Det er en udvikling, som jeg gerne vil bidrage til at sætte yderligere fart på, og derfor har det været et naturligt skridt for mig at vende tilbage i en rolle med internationalt marketingansvar, slutter Birgitte Mabeck.