Efter 25 år på reklamebureauet Yellow, der ikke gør meget væsen af sig, men ikke desto mindre bl.a. kan prale af at have Carlsberg som global kunde, føler den hidtidige adm. direktør Anders Lykø, at der skal ske et skifte i livet.

Jobbet har været spændende, men skal fremtiden byde på noget andet, skal det være nu, lyder ræsonnementet.

Anders Lykø er derfor trådt ud af bureauet, og han har solgt sine aktier til den resterende ejerkreds.

I den forbindelse træder Søren Sachs, partner på bureauet siden 2010, ind i rollen som adm. direktør.

- Gennem de seneste år har Yellow arbejdet fokuseret på en styrkelse af bureauet, såvel i tilgang som i løsninger. Og målet har været enkelt: Medarbejderne skal være de bedste, ligesom kunderne, siger han.

Ifølge Søren Sachs har denne udvikling medført, at bureauet i dag er spækket med multidisciplinære mennesker, der favner mere end det, der står på visitkortet.

Altså med andre ord medarbejdere, der tænker både strategisk og kreativt uanset hvilken ende af bureauet, de sidder i.

- Hos Yellow er ordet frit, når der arbejdes. Og løsningerne er bedre end nogensinde. Store og komplekse kunder som bl.a. Carlsberg, DSB og senest DONG Energy er et synligt resultat af dette arbejde, siger Søren Sachs.

Bureauet har i øvrigt også lige aflevereret regnskab for 2016, der betegnes som ”tilfredsstillende”. Her landede bureauet en bruttofortjeneste på 23 mio. kr., mens årets resultat landede på 1,3 mio. kr.

Yellows ejerkreds og direktion består fremover af:

  • Søren Sachs, adm. direktør
  • Cathrine Brekke, kontaktdirektør
  • Jakob Bruun, kreativ direktør
  • Steen Bundgaard, founder

 

Yellow Advertising A/S (2016/2016)

(mio. kr.)

Bruttofortjeneste:                                23/21,9

Resultat før finansielle poster:            2,2/2

Årets resultat:                                        1,3/1

Gns. antal ansatte:                                35/35