Der sker en større rokade inden for Omnicom Media Group selskaberne per 1. december.

Claus Andersen tiltræder en nyoprettet stilling som direktør for Engage, der er selskabet for content udvikling og digital produktion.

Samtidig ansættes Silas Gøttler som kreativ direktør for at styrke ambitionen med selskabet. Han kommer til Engage fra Magnetix, hvor han har arbejdet med koncepter til digitale kanaler.

Claus Andersen erstattes som adm. direktør i mediebureauet PHD af Christian Thorn, der kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Audi Danmark. Før det var han strategisk direktør hos OMD, så han kender det store netværk indefra.

Han siger om sit nye job:

– PHD’s internationale netværk er ambitiøst og succesfuldt. Først og fremmest fordi netværket har et konsekvent fokus på ny teknologi, så der skabes indsigtsbaserede strategier og værdi for kunderne, siger Christian Thorn.

Engage får en endnu stærkere position

Peter Gottfredsen, der er adm. direktør for Omnicom Media Group, siger:

– Vi har oplevet en betydelig vækst i Engage, som har haft stor succes, både som selvstændig leverandør af kommunikationsløsninger, og som supplement til andre kreative bureauer, der ikke har samme digitale fokus.

– Vi ser derfor fortsat et stort potentiale i at kombinere vores analyse- og indsigtskompetencer med de kreative ressourcer i Engage, som både skal udvikle kommunikation til annoncørernes egne platforme og til købt reklameplads i media.

Claus Andersen siger om sin nye stilling:

– Vi har et stærkt team i Engage, hvor flere medarbejdere har international baggrund. De har vundet priser for deres arbejde på langt større markeder, så vi har ressourcer til at levere på alle niveauer af kreativ udvikling.

– Samtidig er Engage del af et hus med omfattende ressourcer indenfor digital databehandling og -optimering. Det gør det muligt for os at have en datarig tilgang, og hjælpe annoncørerne med at udkomme relevant i mange individuelle digitale kanaler og formater.

Silas Gøttler, der er altså er ny kreativ direktør i Engage, kommer fra en stilling som Senior Copywriter hos Magnetix, hvor han har været ansat siden 2014 og haft fokus på udvikling af content og koncepter til primært digitale kanaler.

Han har tidligere arbejdet for bureauer, som bl.a. Tribal DDB, In2Media og Advance, og han har også arbejdet for DR som digital konsulent for Ramasjang og Ultra.