Virtue Scandinavia, der har hovedsæde i København og kontorer i Stockholm og Oslo, har store ambitioner. Flere kunder som Coca-Cola, New Balance, Danone og Malibu bruger bureauet globalt.

Og på grund af den store internationale interesse har Virtue endnu ikke for alvor slået sit navn ordentligt fast herhjemme.

Det skal Peter Stampe, ny Commercial Director for Virtue i Skandinavien nu gøre noget ved.

– På kontoret i København er vi i dag mere end 15 forskellige nationaliteter og denne diversitet er fantastisk, men det er meget bevidst, at vi i denne omgang er gået efter en stærk lokal profil, siger Anja Agerbo Thomsen, VP, VICE Scandinavia.

– Peter har erfaringen og netværket i Skandinavien til at kunne stå i spidsen for at styrke vores positionering herhjemme. Samtidig har han rig erfaring med at arbejde med internationale kunder, hvilket naturligvis er en forretning, der fortsat skal udvikles og en meget stor del af jobbet. 

Vi skal bruge hele paletten

Peter Stampe har en lang historie fra bureau-branchen, senest som partner i det prisvindende bureau Beginr.

Nu skal han så stå i spidsen for Virtue Scandinavias globale kunder og samtidig positionere bureauet blandt nordiske brands. Som Commercial Director får han overordnede ansvar for Client Service, New Biz, Strategi og Social Media.

– Jeg har fra sidelinjen set, hvordan VICE og Virtue på rekordtid har gjort indtog i det nordiske marked og markeret sig som indflydelsesrigt bureau, siger Peter Stampe, Commercial Director, VICE Scandinavia.

– Den tilgang som VICE og Virtue har til content og moderne marketing er i mine øjne den allermest progressive, der findes lige nu.

– Det, jeg tror mange ikke ved, er, hvor sindssyg gode Virtue også er til at aktivere alle de forskellige kanaler, og bygge en marketingmotor, der akkumulerer effekt over tid.

– I min dialog med CMO’s oplever jeg, at man rigtig gerne vil bygge bro mellem de aktive kampagner og den kontinuerlige optimering af kunderejsens kontaktpunkter.

– Jeg mener, at vi med de kombinerede kompetencer indenfor social, content, data og kampagne står enormt stærkt til at kunne byde ind på opgaver, der kræver hele paletten.

Rette mand på rette sted

Han fortsætter:

– Det, der adskiller Virtue her i Danmark, er deres uovertrufne set-up, der tillader dem at have en meget umiddelbar adgang til data, insights og know-how om en målgruppe, der er notorisk svær at nå.

– Dertil kommer deres agile produktions set-up og erfaring som udgiver, der kan give brands af alle størrelser noget, som de ikke kan få andre steder, slutter Peter Stampe.

Hos Virtue har man store forventninger til den nye direktør.

– Peter har en stærk kommerciel forståelse, en lang erfaring med at sætte kundens behov på dagsordenen, og så er han entreprenør, hvilket passer os rigtig godt.

– Jeg er meget glad for at have fået ham med på teamet, og jeg er overbevist om, at han er den helt rette til at stå i spidsen for fortsat at udvikle vores bureau, slutter Anja Agerbo.