Danske bureauer levede op til de fine traditioner indenfor Direct Marketing, da årets ECHO Awards blev uddelt i går i Las Vegas.

Det blev til otte priser i alt fordelt på fire bronze, tre sølv samt en særpris. Den gik til Vestas og bureauet Vertic for ”Energy transparency”-kampagnen.

Dermed lever de danske bureauer op til de fornemme resulter ved ”VM i Direct Marketing" (DM), selvom de ikke helt kunne matche prisregnen fra i fjor, hvor især Klausen + Partnere og Novozymes skilte sig særdeles positivt ud. Det blev således til såvel guld som publikumspris for kampagnen "Old Grumpy". I fjor blev det til ni danske priser.

Her følger årets danske metal-modtagere:

Særprisen Écho green Award tildeles til Vestas og Vertic for ”Energy Transparancy”

Forsvaret og RelationshusetGekko/Public får sølv for ”Bliv officer”

Vestas og Kunde&co får bronze for ”Energy transparancy”

Ikano og RelationshusetGekko får bronze for ”Kortet op af skuffen”

Solutors og Maximus får bronze for “The smartest mile around”

Tryg forsikring og RelationshusetGekko får bronze for ”Have you heard”

Giv blod og RelationshusetGekko får sølv for ”En sexguru ser rødt”

Synoptik og Hjaltelin Stahl og Co får sølv for ”Online synstest”