De fleste danskere ved, at hvis man taler pænt med sine planter, vokser de bedre. Det er groft sagt indsigten bag Carlsbergs fejring af 25 års samarbejde med Liverpool FC.

Når man fejrer det længste sponsorat i Premier Leagues historie, hvorfor så ikke bruge lyden, billederne og dermed følelserne fra 25 års dueller på Anfield? Det er oplagt: Her spilles ”You’ll never walk alone”, og selv nyfødte i Liverpool ved, hvad det indebærer.

Resultatet er ”probably the best fan beer in the world.”

Liverpool er nemlig indbegrebet af teamwork, og den fornemmelse har Crispin Porter + Bogusky Copenhagen fanget smukt i filmen. Humlen vokser 15 cm om dagen i Carlsbergs laboratorium, og de vokser måske bedre, hvis de vokser til fornemmelsen af 25 års fodboldpræstationer på et af verdens mest meriterede stadions.

– Som spillere er vi påvirkede af støtten fra fans på Anfield, så det giver mening, at humlen også påvirkes af det, siger Robbie Fowler, en af Liverpool legenderne i filmen.

Sammen med Steven Gerrard har Fowler og de andre gæve gutter løftet teamet, når fansene krævede det. De kvitterede for stemningen, vreden, glæden og modet, ”when the chips are down”. Champions League finalen i 2005, hvor Liverpool var bagud 3-0 ved pausen mod Milan, men vandt finalen på straffesparks shoot-out’en til sidst, er klassisk Liverpool-stof.

CP+B idéen er skabt for mere end et år siden, og Mathias Birkvad afviser, de blev inspirerede af B&O Play kommunikationen for bryggeriet Mikkeler, der blev sendt på markedet i maj i år. Det tager nemlig seks måneder bare et gro planterne, hvorefter øl-produktionen skal indledes, så filmene er tænkt igennem i 2016.

Idéen og eksekveringen står CP+B teamet i København for. Det er James Godfrey, Kristoffer Gandsager og Mathias Birkvad, der er de ”skyldige”. Det er Bacon og instruktør Lasse Martinussen, der har produceret filmen.

Du kan se filmen her, og bagefter Mikkelers og B&O Plays tilsvarende filmen, bygget over samme idé.

Men uanset hvad: Fansene vil elske Carlsberg filmen. Øl og team spirit går hånd i hånd i Liverpool, og det ved man naturligvis hos Carlsberg.

B&O Play-filmen kan du se her: