Efter i januar at have landet engelske Dyson har Lange PR endnu engang vundet en kontrakt, der lugter af teknologi og forskning.

Denne gang er det den danske producent af nano-satellitter GomSpace, der har valgt bureauet som partner.

GomSpace, der kort før sommer blev børsnoteret i Stockholm på Nasdaq First North, er en af verdens førende udvikler af små satellitter til brug i rummet. Virksomheden har allerede sendt en lang række satellitter i kredsløb og er løbende involveret i udviklingen af nye nano-satellitter til brug i rumfartsindustrien, forsvaret, universitetsverdenen og industrien rundt om i verden.

- Vi er en virksomhed i fuldt firspring, og nu hvor vi er blevet børsnoteret, er det blevet endnu vigtigere for os at optræde hyppigt i medierne og få udbredt kendskabet til vores virksomhed, produkter og teknologi. Det ved vi, at Lange PR har meget stor erfaring med, og derfor har bureauet været et naturligt valg for os. De har desuden et stærkt internationalt netværk, og derfor kan vi nemt udvide med flere lande, efterhånden som behovet opstår, siger Niels Buus, der er CEO i GomSpace.

Lange PR har således også hjulpet GomSpace med at finde en PR-partner i Sverige gennem bureauets mangeårige medlemskab af netværket Whiteoaks International. 

Det skal skabe synergi i arbejdet på tværs af de to lande, og inden længe kommer også Norge til efter en tilsvarende model.

- GomSpace er en drømmekunde for os. Blandingen af forskning, teknologi og erhverv kan være en svær cocktail, men for os ligger det godt i maven. Kunsten består i at få gjort alle de interessante, men også ret indviklede historier, som GomSpace er involveret i, synlige for den brede del af pressen. Samtidig med, at vi selvfølgelig skal nørde helt igennem på de tunge teknologihistorier. Vi glæder os meget til samarbejdet, siger Jacob Lange, der står i spidsen for Lange PR.