Kommunikations- og reklamebureauet Primetime har netop overtaget aktiviteterne i KommunikationsKompagniet, der med 24 år på bagen er et af branchens ældste. 

Det betyder, at Primetime udvider med yderligere fire medarbejdere og dermed kommer op på samlet 42 ansatte. Desuden følger en række kunder med i købet. 

– Baggrunden for opkøbet er, at KommunikationsKompagniet er en sund forretning med digital styrke og en række faste kunder inden for bl.a. byggebranchen, bæredygtighed og emballageindustrien, siger Peter Sterup, adm. direktør fra Primetime.

– Det er et område, som udgør en udvidelse af vores eksisterende branchespecialer og er et stærkt supplement til de kundesegmenter, Primetime i forvejen servicerer.

Han fortsætter:

– Konsolideringen i PR-branchen er i fuld gang. Det sker i takt med den hastige brancheglidning, der som følge af digitaliseringen foregår mellem PR-branchen og reklamebranchen.

– Størrelse betyder noget i den sammenhæng, og overtagelsen af KommunikationsKompagniet sikrer os – ligesom de tre tidligere opkøb – en større volumen i tillæg til de nye branchespecialer.

Speciale i at gøre tung kommunikation let

KommunikationsKompagniets medarbejdere fortsætter som primære kontaktpersoner for de kunderelationer, som overdrages. 

– Vi er specialiserede i videnstunge virksomheder og i at udvikle letforståelig kommunikation om ofte tekniske emner samt corporate kommunikation, siger Pia Bodal, seniorrådgiver og fhv. partner i KommunikationsKompagniet. 

– Med vores indtræden i Primetime får vores kunder adgang til mange ekstra spidskompetencer som fx public affairs, kreative kampagner og analyse, og vi ser et stort potentiale i at opdyrke nye kunder inden for bl.a. bæredygtighed, industri og byggeri. 

KommunikationsKompagniet havde i 2017 en nettoomsætning på 4,3 mio. kr., mens Primetimes nettoomsætning i 2017 var på 40,7 mio. kr.