Ud af flere end 150 mulige kandidater, har den danske vækstvirksomhed og customer-experience-værktøj Falcon.io, vundet Facebooks ”Innovation Spotlight Awards” i kategorien ”Personalized Marketing at Scale”.

Det er første gang, at en dansk virksomhed bliver hædret af det sociale medie.

En af årsagerne til valget af Falcon.io er deres arbejde med den danske detailkæde Flying Tiger Copenhagen (i Danmark bare kendt som Tiger).

Falcon.io har hjulpet dem med at øge deres online fanskare med 32 procent i den første halvdel af 2016, og samtidig blive langt bedre til at segmentere kundedata, så personlig dialog med kunder er blevet mulig globalt.

- En af de største udfordringer for enhver detailhandel er at forstå kunderne og hele deres købsrejse. Falcon har gjort det muligt at bygge bro mellem vores kunders sociale og offline identiteter, siger Klaus Vemmer, der er Head of Global Marketing hos Flying Tiger Copenhagen.

- Det har fuldstændig ændret vores måde at udvikle og søsætte vores marketingstrategier på, da det nu er nemt at skabe digitale relationer til vores kunder og dermed styrke loyaliteten, fortsætter han.

Siden Flying Tiger Copenhagen begyndte at anvende Falcon.io, har de holdt svartiden på under 24 timer ved kundehenvendelser og indekseret over 128.000 kundeprofiler – et tal der stiger med 800 om ugen.

Det betyder flere skræddersyede henvendelser til kunderne.

- Vores kunder, virksomhederne, kæmper typisk med at få indsigt i deres kunders digitale liv på tværs af sociale platforme og markedsføringskanaler, siger Klaus Vemmer.

At få den indsigt har store konsekvenser for virksomhedernes evne til at handle og nå deres forretningsmål, siger Ulrik Bo Larsen, CEO og stifter af Falcon.io.

- Anerkendelsen fra Facebook Innovation Spotlight er en stor cadeau til vores team, som arbejder hårdt på at give kunderne de bedste muligheder for at skabe meningsfulde kundeoplevelser på tværs af digitale kanaler – fra én og samme platform.

Falcon.io skiftede i maj 2016 navn fra Falcon Social, da firmaet fokuserer på hele den digitale kunderejse, og favner bredere end bare social media management.

Du kan læse mere om Facebook-prisen og en-til-en marketing i global skala her