Det digitale innovationsselskab INNX har allerede i sit første leveår oplevet tilgang af en række store kunder og betydelig interesse for sine digitale løsninger.

Nyeste skud på stammen er et samarbejde med Sony PlayStation i Norden om nytænkning af Social Media, og det har været en nødvendighed, lyder det fra Sony-selskabet:

- De fleste der arbejder med Social Media i dag, har de samme værktøjer til rådighed. Hvis man vil skille sig ud fra mængden og trænge igennem det overkommunikerede marked, bliver man nødt til at tænke og agere anderledes. Og det stiller krav til den måde, hvorpå vi forstår og eksekverer den enorme mængde content, vi har til rådighed, siger Benjamin Hald, der er Social Media-specialist Nordics hos Sony PlayStation, om baggrunden for samarbejdet.

Samarbejdet mellem Sony PlayStation og INNX har foreløbig udmøntet sig i platform-uafhængig og fleksibel Social Media-løsning med navnet INNX Social.

Kompleks udfordring

CEO Mads Brix fra INNX forklarer:

- Sony PlayStation har haft en række meget konkrete ønsker og krav til den konkrete opgave. De ledte efter en løsning, hvor de kunne samle alle deres insights og data i et format, der var nemt at overskue, præsentere og agere ud fra, siger han og tilføjer:

- Vi har været på en rejse fra det teoretisk mulige til det håndgribelige og operationelle og er kommet frem til en løsning, der hjælper Sony PlayStation på tværs af markeder og samtlige Social Media-platforme. En simpel løsning på en kompleks udfordring.

Det nye værktøj, INNX Social, strukturer og præsenterer data fra forskellige platforme på en måde, så det bliver operationelt for den enkelte, og en af fordelene er, at PlayStation ikke er bundet af en one size fits all løsning hvor man ender med at betale for funktionalitet man ikke har brug for.

Vil gøre en kæmpeforskel
Og det nye værktøj vækker begejstring hos PlayStation.

- Vi leverer indhold til vores kunder – de holder os i live - og derfor er det også vores vigtigste opgave at tage dem alvorligt. Det stiller krav til de systemer, der kan hjælpe os med at indsamle, strukturere og forstå data. I samarbejde med INNX er det lykkedes at skabe en ny Social Media-løsning, der er relevant for netop os i Sony PlayStation i Norden. Det kommer til at gøre en kæmpeforskel i organisationen og i forhold til den måde, vi kommer til at agere på fremadrettet, siger Benjamin Hald.

INNX har bygget alle features i systemet, så kunden selv kan vælge og sammensætte netop den løsning, der virker i det konkrete tilfælde, og hos den unge innovationsvirksomhed ser Mads Brix frem til det fortsatte samarbejde:

- Jeg er meget stolt over de digitale værktøjer, vi i fællesskab er kommet frem til, og jeg glæder mig til at træde flere nye stier sammen med Sony PlayStation i fremtiden, siger han.