The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

CHRISTIAN GODSKE

Titel:
Chief Digital Officer, Nordic
Virksomhed:
Mediacom
Titel:
Chief Digital Officer, Nordic
Virksomhed:
Mediacom
Erfaring:
Christian begyndte sin karriere i MediaCom Danmark, hvor han efter 11 år skiftede fra en stilling som Head of Digital til en stilling som Group Media Director hos Carlsberg Group. Her var han i omkring to år, før han igen vendte tilbage til MediaCom i 2015 som Chief Digital Officer for Nordic.

CHRISTIAN GODSKE

Christian Godske er en profil, der i den grad har gjort sig bemærket inden for mediadisciplinerne og allerede sidste år var han en del af The M List grundet sine faglige kompetencer og erfaringer fra begge sider af bordet, samt en succesfuld digital transformation hos Carlsberg. I løbet af 2016 har Christian været med til at videreudvikle MediaCom's digitale kompetencer og arbejdet på tværs af de nordiske lande. Han har et stærkt fokus på nye digitale tendenser og sætter i høj grad forbrugeren i centrum. Tiltag og udviklinger, der gør Christian visionær og fremadsynet inden for sit felt. Han anderkendes for at være en fremragende kommunikator og formidler, der gør ham til en dygtig leder. Christians tilgang til sit job og hans bemærkelsesværdige kommunikationsevner, har igen i år gjort ham til en stærk profil.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Vi har opbygget en stærk nordisk digital organisation, der både bygger på et fundament af digitale kompetencer, data og forståelse af teknik. Dette giver sig udslag i en strategisk, værdiskabende tilgang til vores kunders forretning, og nogle nytænkende løsninger der skaber reel værdi inden for andre områder end bare Marketing Efficiency.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Det er ærgerligt når marketing reduceres til den laveste fællesnævner og alene bliver et spørgsmål om, hvor mange penge annoncøren kan spare. Det sætter begrænsninger både ift. det potentiale en virksomhed har, men skaber også dårlige rammer for både bureausamarbejder og i sidste ende ofte dårlige standardiserede løsninger og oplevelser for forbrugerne.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
At italesætte betydningen af teknologi, uden at tale teknologi. Vi kan godt blive forelskede i de fantastiske muligheder data og teknologi giver. Vi skal sætte os i forbrugerens sted, men også omsætte muligheder til, hvordan det skaber forretningsværdi for annoncøren.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Fra vores globale bureaunetværk og det arbejde de laver. Evnen til at sætte sig ind i kundens forretning og skabe nye muligheder er meget inspirerende, og viser hvad et mediebureau også kan. Mere lokalt er der i GroupM nogle fantastiske kompetencer og nørdede typer, som det er en fornøjelse at arbejde sammen med og lære af.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Alt for meget i marketing er et resultat af laveste fællesnævner. Der er alt for mange agendaer og stakeholders, der alle har forskellig opfattelse af hvad succes er. Hvad der for den ene part måske er et ønske om storslåede brandskabende oplevelser, skal også kunne måles på salget i morgen, hvilket ofte ender med et middelmådigt kompromis.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi skal blive endnu bedre til at omsætte viden og teknologi til kreative og resultatskabende løsninger for vores kunder. I nordisk Mediacom regi skal vi tænke mere holistisk og udfordre normerne. Dette har jeg et medansvar for sker.

custom add this