The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.

INVITATION: ÅRETS CMO & THE M LIST 2018
Fredag den 26. januar inviterer vi i samarbejde med Berlingske Business, til kåring af årets CMO og fejring af årets udgivelse af The M List. Arrangementet er gratis for medlemmer (kr. 795,- ex. moms for øvrige).
Læs mere om programmet og tilmelding - KLIK HER

CLAUS WITTENBORG

Titel:
Partner & CEO
Virksomhed:
Advance A/S
Titel:
Partner & CEO
Virksomhed:
Advance A/S
Erfaring:
Claus professionelle karriere omfatter hele 27 år hos diverse marketing- og reklamebureauer, hvoraf de seneste 20 år har været som Partner & CEO i reklamebureauet Advance.

CLAUS WITTENBORG

Claus Wittenborgs professionelle karriere dækker over flotte og meget synlige resultater hos Advance. Tidligere blev bureauet opfattet som branchens sovende løve, men med bl.a. Claus i førersædet er Advance over de seneste år i dén grad vågnet op. Bureauet har opnået en international kundeportefølje med bl.a. LEGO, Coloplast og Widex ombord. Dette kan bl.a. tilskrives Advance's store integritet og stræben efter at levere forretningsmæssigt gode og strategisk rigtige kommunikationsløsninger. Claus har flair for at skabe lange og stabile kunderelationer baseret på indsigtsdreven kommunikation, som har været stærkt differentierende i en konkurrencepræget industri. Hans force består i evnen til at skabe samspil teams imellem og motivere samt engagere folk omkring sig. Claus har en sikker plads på The M List 2017.

Hvad er din største professionelle succes i 2016?
Bureauet arbejder på en række brands for Johnson & Johnson ud af London. Vores største succes er, at vi har flyttet Johnson & Johnson og os selv fra en traditionel TV-båret kommunikation over i en mere digital retning. En retning som skaber meget stærke resultater på tværs af grænser, for de brands vi er så heldige at arbejde for.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2016?
Kundens måde at organisere deres marketingorganisation på, er ofte en barriere for at skabe den stærke integrerede kommunikationsindsats. Den fuldt integrerede kommunikationsindsats står øverst på dagsordenen i næsten alle virksomheder, men vi har hverken på kunde- eller bureausiden det helt rigtige setup til at håndtere den udfordring. Om det er en skuffelse ved jeg ikke. Mere en rigtig stor udfordring, som vi sammen med kunderne skal finde en løsning på.
Hvad er din største marketingmæssige udfordring i 2017?
At få positioneret og skabt kvalificeret kendskab til Advance som en af de stærkeste samarbejdspartnere i industrien. Vi er i dag et hus på 80 dygtige medarbejdere, men har i mange år opereret internationalt for en lang række større virksomheder. Vi har derfor manglet synlighed i Danmark. Det vil vi lave om på!
Hvor finder du din faglige inspiration?
I mit netværk af gode venner, kunder og kollegaer. I erfagrupper med ligesindede, men også i mine børn. Deres adfærd og brug af kommunikation er helt anderledes og giver stof til eftertanke ift. hvordan det vil ændre den måde, vi skal arbejde på som rådgivere for vores kunder.
Hvis du skulle give branchen en faglig opsang hvad skulle det så være?
Vi skal blive mindre selviske og mindre fokuseret på at ville være i centrum. Vi skal blive bedre til at samarbejde ligeværdigt med andre kompetencer. Der er brug for en kollektiv indsats, når vi skal rådgive vores kunder professionelt. Vi skal også i højere grad være ærlige og sige hvad vi er gode til, men også hvad vi ikke er gode til.
Hvis 2017 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Succes for mig ville være, at blive endnu dygtigere fagligt og på forkant af den store forandring, som sker derude, men også en dygtigere leder for mine medarbejdere.

custom add this